بانک رسالت: مسئولیتی در اعطای تسهیلات موسسات ادغامی نداشتیم

بانک قرض الحسنه رسالت اعلام کرد:بانک مرکزی از بانک رسالت خواسته بود مبالغی که افراد در صندوق های ادغام شده سپرده گذاری کرده اند به آنها بازپرداخت شود اما این بانک در خصوص سایر تعهدات ایجاد شده از جمله اعطای تسهیلات مسئولیتی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم،‌ بانک رسالت در واکنش به گزارش تسنیم مبنی بر "سرگردانی سپرده گذاران موسسات ادغامی در بانک رسالت" به بیان توضیحاتی پرداخت و اعلام کرد: سپرده گذاران صندوق های ساماندهی شده  در صورتی که همچنان  مشتری بانک باقیمانده باشند طبق ضوابط بانک قرض الحسنه رسالت  می توانند از تسهیلات اعطایی این بانک بهره مند شود. 

در متن توضیحات بانک رسالت آمده است که " بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در تیرماه گذشته از بانک  قرض الحسنه رسالت خواسته بود  مبالغی که افراد در صندوق های ادغام شده در این بانک مانند صندوق مهر وطن و دهها صندوق و موسسه قرض الحسنه دیگر سپرده گذاری کرده اند به آنها بازپرداخت شود اما این بانک در خصوص سایر تعهدات ایجاد شده از جمله اعطای تسهیلات مسئولیتی نداشته است .

خاطر نشان میکند با تاسیس بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور با تصمیم  بانک مرکزی مدیریت دهها صندوق قرض الحسنه در کشور که با بحران مالی روبرو شده بودند به بانک قرض الحسنه رسالت واگذار شد و این بانک در مدت زمانی کوتاه توانست مشکلات این صندوق ها را با هدف حفظ حقوق مشتریان آنها ساماندهی و از ضرر و زیان بیشتر شهروندان عزیز جلوگیری کند .

بنا بر اعلام این بانک پرداخت وام جدولی و مشروط که پیش تر در صندوقهای قرض الحسنه ادغام شده پرداخت می شده است از نظر قانونی و شرعی جایز نمی باشد و در چارچوب ضوابط و مقررات این بانک نیست.

این بانک همچنین اعلام کرد برخی از صندوقها مانند صندوق نصر کردستان پیش تر با صندوق قرض الحسنه مهر وطن ادغام شده بودند که تعهدات و مسئولیت های بانک قرض الحسنه رسالت در قبال مهر وطن شامل مشتریان این نوع صندوقها هم می شود ".

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  25  =