احراز هویت تنها از طریق شماره ملی

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: بالغ بر 100 دستگاه اجرایی و بالغ بر 32 هزار نقطه در سراسر کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت متصل هستند که فقط با وارد کردن شماره ملی افراد مراجعین خود را احراز و تصدیق کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: بالغ بر 100 دستگاه اجرایی و بالغ بر 32 هزار نقطه در سراسر کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت متصل هستند که فقط با وارد کردن شماره ملی افراد مراجعین خود را احراز و تصدیق کنند.

 دکتر محمد ناظمی اردکانی در گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: این برنامه راهبردی مبتنی بر سه ماموریت ثبت احوال در جهت تسهیل در خدمات و تامین رضایت و تکریم ارباب رجوع است.

وی تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، اتقان اسناد هویتی ایرانیان، تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی مکان محور، تسهیل، تسریع و دقت در ارائه خدمات و اقدامات فرهنگی پنج راهبردی اصلی این برنامه است.

رییس سازمان ثبت احوال افزود: نگاه در ثبت احوال، نگاهی توسعه‌ای مبتنی بر استفاده از فن آوریهای نوین و با تیکه بر ظرفیتهای درون سازمانی است.

ناظمی اردکانی، پروژه آرشیو اسناد هویتی، صدور شناسنامه‌های مکانیزه پایگاه محور و برقراری خط استعلام دستگاه‌ها از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان را از اقدامات ثبت احوال برشمرد که با تکیه بر ظرفیتهای درونی سازمان به ثمر رسیده است.

وی همچنین بر اطلاع رسانی مدیران کل استانها در جهت ثبت تغییرنشانی تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن هر چه بهتر این مهم از تجربیات کشورهای موفق از جمله کشور ترکیه استفاده خواهیم کنیم.

رییس سازمان ثبت احوال بر ضرورت ثبت علت پدیده‌های جمعیتی تاکید کرد و گفت: از این پس ارائه آمار وقایع جمعیتی بدون ارائه تحلیل‌های پایه و بیان علت پذیرفتنی نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =