شرکت پست دولتی می‌ماند

مدیر عامل شرکت پست ایران گفت: واگذاری این شرکت به بخش خصوصی از دستور کار خارج شده و دولتی باقی می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: حسین مهری در نشست خبری در بندر عباس اظهار کرد: تاکنون هیچ کشوری در دنیا پست را به بخش خصوصی واگذار نکرده و این شرکت بر اساس قانون کشور و اتحادیه جهانی پست به ارائه خدمات پستی یه صورت حاکمیتی و دولتی ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: اتحادیه بین‌المللی پست از قدیمی‌ترین اتحادیه‌های جهانی است و بیش از 150 سال از عضویت ابران در این اتحادیه می‌گذرد.

مهری تصریح کرد: امسال 15 سرویس جدید پستی مبتنی بر فن‌آوری نوین در شرکت پست ایران راه‌اندازی می‌شود که سه سرویس توسعه خدمات بازار ، ارتقای کیفیت ارسال و ساماندهی و بهنگام سازی کد پستی در استانهای تهران ، قم و بوشهر به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت پست ایران خاطرنشان کرد: 12 سرویس دیگر هم تا پایان سال اجرایی و در بقیه استان‌ها به مرور راه‌اندازی می‌شود.

وی راه‌اندازی باجه الکترونیکی، سرویس های پست مالی، سیستم ساعت بر اساس نیاز و خواست مشتری، مکان توزیع و توسعه خرید و فروش اینترنتی را از مهمترین سرویسهای پستی دانست که قرار است راه اندازی شود.

مهری اضافه کرد: با راه‌اندازی این سرویس‌های جدید پیش‌بینی می شود امسال ارسال بسته‌های پستی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه مرسولات پستی در ایران هفت و در کشورهای توسعه یافته 400 مرسوله است، اظهار کرد: سرانه پست یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت پست ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساکنان مناطق آزاد کشور ، بویژه جزایر قشم و کیش به جز پاکت های پستی نمی توانند مرسوله داشته باشند.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل با هماهنگی و توافق با گمرک ایران کارگروه جدیدی متشکل از گمرک و پست تشکیل و بر روند ارسال مرسوله های پستی نظارت می کنند.

مهری به راه اندازی یک میلیون ایمیل پستی بر روی شبکه ملی ارتباطات و برنامه ریزی برای افزایش این حجم اشاره کرد و افزود: با فراگیر شدن این سرویس هر فرد یک ایمیل مشخص داشته و تمام اطلاعات و قبوض به صورت الکترونیکی برای او ارسال می شود. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  3  =