لیزینگ و صرافی بانک انصار مجوز گرفت

اولین گردهمایی مدیران ارشد بانک انصار در سال 93 با هدف بررسی عملکرد سال 1392، چالش ها، راهکارها و تبیین برنامه های سال جاری و توافق مجدد بر محورهای طرح راهبردی تحول بانک در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار با اشاره به رخدادهای اقتصادی سال 92 و تشریح وضعیت اقتصادی کشور و شرایط حاکم بر نظام پولی و بانکی، اقدامات اخیر بانک مرکزی در جهت اعمال سیاست های پولی را ستودنی توصیف و ابراز امیدواری نمود با توجه به تغییرات انجام شده در کیفیت نقدینگی، مدیریت سود سپرده ها و تسهیلات بانکی، بهبود وضعیت کسب و کار در نظام پولی و مهار تورم، فضای اقتصادی کشور روز به روز مسیر بهبود را طی کند. 

وی با ارائه نمونه هائی از فراز و فرودهای تورمی در کشورهای دیگر همچون آمریکای لاتین، یک رقمی شدن تورم کشور را در آینده امری دست یافتنی دانست.

مدیرعامل بانک انصار با اشاره به محورهای اقدامات بانک انصار در سال گذشته و اخذ مجوزهای لازم از قبیل مجوز کلیه فعالیت­های ارزی، لیزینگ و صرافی، از تلاش ها و اقدامات جهادی مدیران و همکاران بانک تقدیر و تشکر نمود و با اشاره به اینکه بانک انصار بانکی جهادی و مردم نهاد است کسب موفقیت های گسترده بانک را مرهون عنایت خدای متعال و نتیجه خدمت گذاری و همراهی با مردم دانست و بر توسعه خدمات بانک در جهت رضایت هر چه بیشتر مردم تأکید کرد. 

وی با اشاره به رضایت 2/83 درصدی مشتریان با حجم بیش از 9 میلیون نفر، نفوذ خدمات بانک در بین آحاد مردم به ویژه مردم محروم را یکی از محورهای اصلی اقدامات بانک انصار خواند.

دکترابراهیمی با تشریح وضعیت شاخص های عملیاتی بانک در سال 92 در صدر قرارگرفتن بانک انصار در شاخص مطالبات معوق و در سطح 5/2% را مورد اشاره قرارداد و کسب این نسبت را که در صورت عدم محاسبه مطالبات سررسید گذشته به 5/1% می رسد، حاصل تقارن زحمات سازمان یافته همکاران در عرصه های مختلف از جمله مدیریت ریسک، توسعه رکن اعتباری و فرهنگ سازمانی انقلابی دانست.

مدیرعامل بانک انصار با اشاره به چالش های تحول این بانک به تشریح مدل های کسب و کار آینده در صنعت بانکداری پرداخت و حرکت در محیط های ناآشنا و شناخت آینده حرفه بانکداری و متناسب سازی امکانات و نیروی انسانی را برای مواجه با آن امری حیاتی دانست.

نایب رییس هیئت مدیره بانک انصار با برشمردن محورهای مورد عمل در بانکداری مورد هدف، نقش بانکداری همراه و قابل حمل، همچنین توسعه هوشمندانه بانکداری الکترونیک که متکی به مطالعات و آینده پژوهی است را بسیار اساسی عنوان کرد. 

وی با اشاره به تغییرفضای کسب وکار و بانکداری در آینده نه چندان دور، ضرورت هوشمندی مدیران در جهت توسعه ابزارهای برتری عملیاتی را متذکر شد و ابزارهای کنونی نظیر شعب گران قیمت را از موانع آینده این برتری ها معرفی کرد.

مدیرعامل بانک انصار با ارائه راهکارهای مدیریت چالش های موجود و سرعت عمل در اجرای طرح تحول بانک، به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار سال 1393 با عنوان (( اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی )) پرداخت و از برنامه های بانک انصار در جهت سرلوحه قراردادن این شعار خبر داد.

دکتر ابراهیمی دربخش دیگری از سخنان خود موضوع بانکداری اسلامی را به عنوان یکی دیگر از محورهای گردهمائی مدیران ارشد بانک انصار مطرح و از اقدامات وسیع بانک انصار در جهت تولید محتوا، آموزش کارکنان و اجرای مقررات جدید و فعالیت های کمیته نظارت فقهی بانک انصار خبر داد. وی بانک انصار را بانکی پیش رونده و درحال تحول دانست و اظهار داشت در حوزه بانکداری اسلامی مشتریان در آینده شاهد اقدامات جدید بانک انصار خواهند بود.

وی به ظرفیت های بسیار خوب بانک انصار در جهت توسعه بانکداری اسلامی اشاره کرد و افزود: درصورت عدم وجود مقررات بازدارنده، بانک انصار قادر است طرح های بسیار جذابی در حوزه بانکداری اسلامی از طریق ایجاد ابزارهای PLS ارائه کند.

وی همچنین در همایش دوروزه امنیت (بانکداری) بانک انصار پیرامون اهمیت و نقش امنیت اطلاعات در عصرحاضر و به ویژه در بانکداری الکترونیک به سخنرانی پرداخت و در ابتدا با اشاره به سیر پرشتاب ظهور و گسترش فناوری اطلاعات و تهدیدهای آن و توجه به امنیت محیط کاربری و تبادل اطلاعات را امری مهم و نیازمند فرهنگ سازی دانست و درخصوص اهمیت و نقش امنیت در حال حاضرگفت: امروزه رعایت ضوابط امنیتی در بهره برداری از سامانه های اطلاعاتی در زمره اصلی ترین فعالیت های مدیریتی به شمارمی آید.

دکترابراهیمی در ادامه سخنان خود مقوله های یکپارچگی، محرمانگی، دسترسی پذیری، طبقه بندی و حفاظت از اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات را دارای اهمیت زیاد دانست و درباره جایگاه کارشناسان این حوزه افزود: حفظ امنیت اطلاعات در دنیای امروز یکی از مهم ترین و حساس ترین حوزه های کارشناسی اطلاعات است. 

مدیرعامل بانک انصار پس از آن به عنوان زمینه ای برای لزوم توجه جدی به حوزه امنیت اطلاعات در بانکداری الکترونیک به ذکرآمار مشتریان و ذینفعان بانکداری اینترنتی بانک و نیز آمار جرائم مرتبط با این حوزه در ایران و جهان پرداخت و اضافه کرد:صرف 388 میلیارد دلار هزینه برای حفظ امنیت اطلاعات و هزینه 20 درصدی حملات هکرها به بانک ها در جهان خود به تنهایی اهمیت امنیت اطلاعات را در بانکداری نوین آشکارمی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  −  22  =