همه مطالبات گندمکاران پرداخت شد

مدیرعامل بانک سپه از واریز کلیه مطالبات گندم کاران توسط بانک سپه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سید کامل تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در جلسه‌ روز گذشته با حضور نمایندگان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی، بانک مرکزی و نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، اعتبار خریدگندم تامین و تمام مطالبات گندمکارانی که تا پیش از این گندم خود را به مراکز مربوطه تحویل داده‌اند، روز دوشنبه به حسابشان واریز شد.

مدیرعامل بانک سپه گفت: تاکنون و از ابتدای طرح خرید تضمینی گندم افزون بر 1 میلیون و 440 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و در سامانه بانک ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر 1500 میلیارد و 276 میلیون ریال به حساب کشاورزان واریز شده است، تصریح کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی، بانک مرکزی و نماینده سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برگزار شد، مبلغ 2500 میلیارد ریال از سوی دولت بابت پرداخت به کشاورزان تأمین شد.

تقوی نژاد افزود: همچنین بخشی از مبلغ پرداختی به کشاورزان امروز توسط شرکت بازرگانی دولتی و بخش عمده‌ای از آن به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال نیز  از محل منابع داخلی بانک سپه تأمین شد.

وی با بیان اینکه نقش بانک سپه در این طرح صرفا پرداخت وجه است، نه تامین اعتبار، اظهار داشت: اعتبار مورد نظر برای خرید تضمینی گندم باید از سوی وزارت جهادکشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی تامین شود، اما در عین حال بانک سپه برای کمک به کشاورزان از منابع خود برای تسریع در پرداخت بدهی آنها استفاده کرده است.

تقوی‌نژاد بودجه موردنیاز خرید تضمینی گندم را حدود 80 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تامین این میزان وجه برای خرید تضمینی گندم نیازمند برنامه‌ریزی هوشمندانه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  5