قیمت جهانی طلا ۱۲۸۵، نفت ۱۱۰.۵ دلار شد

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با افزایش 22 سنتی به 110.54 دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با افت 8 دلاری قیمت در برابر 1285 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا هستند تا ارزیابی بهتری از وضعیت بازار داشته باشند،  قیمت طلا روز سه شنبه کاهش یافت. نگرانی های ژئوپلتیک نیز موجب افزایش قیمت نفت شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز 8 دلار کاهش یافت و به 1285 دلار رسید. فلز زرد  در طی چند جلسه گذشته نوسان چندانی نداشته و در تلاش برای گذشتن از مرز 1300 دلار بوده است.
سرمایه گذاران همچنین در حال پیگیری تحولات اوکراین هستند. کی‌ف روز دوشنبه حملاتی هوایی را علیه جدایی طلبانی که یک فرودگاه را تصرف کرده بودند، انجام داد.
رئیس جمهوری جدید اوکراین هرگونه مذاکره با «تروریست ها» را رد کرده و گفته است، یک عملیات نظامی قوی در شرق این کشور قادر خواهد بود اقدامات جدایی طلبانه را در طی چند ساعت فرو بنشاند.
منابع آگاه اعلام کردند، چین با هدف مشارکت در یک مبادله جهانی طلا در شانگهای، به بانک های خارجی و تولیدکنندگان طلا نزدیک شده است. چین که اکنون به بزرگترین مشتری طلا در جهان تبدیل شده است، قصد دارد تاثیرگذاری بیشتری بر قیمت طلا داشته باشد.
همزمان در بازار نفت، نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه، به دلیل حملات هوایی صورت گرفته در اوکراین و ادامه درگیری ها در لیبی، قیمت نفت برنت را افزایش داد.
افزایش ریسک های ژئوپلتیک موجب رشد بیش از 6 درصدی قیمت نفت نسبت به پایین ترین قیمت امسال یعنی 103 دلار و 95 سنت در اوایل آوریل شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 22 سنت افزایش به 110 دلار و 54 سنت رسید که فاصله ای کمتر از 2 دلاری با بالاترین قیمت سال جاری یعنی 112 دلار و 39 سنت داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 3 سنت افزایش به 104 دلار و 38 سنت رسید.
در لیبی، رهبر معترضان تصرف کننده بنادر نفتی کشور گفته است، نخست وزیر جدید را به رسمیت نمی شناسد. این موضع گیری، احتمال ملغی شدن توافق منعقده قبلی بین مخالفان و دولت لیبی را افزایش داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  5