قیمت جهانی طلا به کمترین رقم در ۴ ماه گذشته رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به 1258 دلار رسید که پایین ترین رقم در 4 ماه گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت جهانی طلا از ابتدای هفته جاری روندی کاهشی را طی کرده است و در معاملات امروز به 1258 دلار در هر اونس رسید که پایین ترین رقم طی 4 ماه گذشته است.

بهبود چشم انداز اقتصادی آمریکا و نگرانی از کاهش سطح سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو علت عمده قیمت طلا در هفته جاری بوده است. افزایش شاخص بورس ها و رشد ارزش دلار نیز از دیگر دلایل افت قیمت طلا می باشد.

در معاملات این هفته قیمت فلز زرد 34 دلار کاهش داشته است. 

آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست امسال، برای اولین بار در طی سه سال گذشته کوچک تر شده است، اما آمارهای دیگری که در طول هفته منتشر شده بود همگی حکایت از ترمیم اقتصاد این کشور داشت.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «جدای از آتش مهیبی که از بحران اوکراین به پا شده است و می تواند روس ها را نیز درگیر کند، ما فکر می کنیم که  به دلایل فنی، قیمت ها احتمالا به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.»

وی افزود: «ما انتظار داریم که قیمت ها در نهایت به حدود 1200 تا 1220 دلار برسد.»

در حالی که دولت اوکراین به دنبال انتخاب رئیس جمهور جدید، عملیات نظامی خود برای سرکوب آشوب ها در شرق این کشور را ادامه می دهد، جدایی طلبان طرفدار روسیه روز پنجشنبه یک بالگرد ارتش اوکراین را ساقط کردند و 14 سرباز شامل یک ژنرال را به قتل رساندند.

طلا اغلب در هنگام موقعیت های فوق العاده ژئوپلتیک و کاهش ارزش سهام، به عنوان یک منبع سرمایه گذاری مطمئن تلقی می شود. اما به رغم کاهش قیمت های اخیر، تقاضای فیزیکی برای فلز زرد افزایش نیافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6