سهم ۱۸.۵ بانک تجارت از کل مانده تسهیلات ۵ بانک بزرگ تجاری

معاون مدیرعامل بانک اعلام کرد:

مانده خالص تسهیلاتی بانک تجارت تا پایان اسفند 1392 به 282 هزار میلیارد ریال بالغ شد و سهم این بانک از پنج بانک بزرگ تجاری کشور به 18.5 رسید.همچنین کل مصارف این بانک شامل خالص تسهیلات و مطالبات،در اسفند 1392 به 341 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، رضا دولت‌آبادی،معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور اعتباری و حقوقی با اشاره به سیاست‌های بانک تجارت در حوزه توزیع‌بخشی اعتبارات اظهار داشت: بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی با تکالیفی که تمام بانک‌ها و موسسات مالی باید آن را رعایت کنند همواره مدنظر بانک تجارت قرار داشته است.

عضو هیات عامل بانک تجارت در این گفتگو بیان داشت: مانده خالص تسهیلاتی بانک تجارت تا پایان اسفند 1392 به 282 هزار میلیارد ریال بالغ شد و سهم این بانک از پنج بانک بزرگ تجاری کشور به 18.5 رسید.

وی با بیان اینکه کل مصارف بانک تجارت که شامل خالص تسهیلات و مطالبات است در اسفند سال 1391 حدود 295 هزار میلیارد بود، گفت: این رقم در اسفند 1392 به 341 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

دولت‌آبادی در ادامه در خصوص میزان تعهدات بانک تجارت در بین پنج بانک بزرگ تجاری کشور گفت: بانک تجارت در پایان سال 1392 در کل سرفصل، اعم از LC داخلی و خارجی و ضمانتنامه‌ها جایگاه اول را در بین بانک‌های تجاری داشته است.

معاون مدیرعامل بانک تجارت در ادامه با بیان اینکه مانده گشایش‌های اعتبارات اسنادی داخلی این بانک در اسفند 1391 حدود 15 هزار و 322 میلیارد ریال بوده است گفت: این مبلغ در مجموع سهم 38.5 درصدی بانک تجارت در بین پنج تجاری بزرگ کشور را شامل می‌شود که با تلاش همکاران‌مان در شعب، مدیریت‌های مناطق و استان‌ها و مدیریت اعتباری این عدد به 17 هزار و 902 میلیارد ریال در اسفند 1392 رسید و سهم ما نیز به 41.3 درصد از مجموع سهم LC داخلی پنج بانک تجاری بزرگ کشور افزایش یافت.

دولت آبادی  با اشاره به اینکه تعهدات بانک تجارت در بخش LC خارجی در پایان سال 1391 بالغ بر 68 هزار و 170 میلیارد ریال و به عبارتی حدود 42.9 درصد از سهم پنج بانک بوده است گفت: بانک تجارت در این حوزه نیز اختلاف بسیار بالایی را با بانک دوم دارد.

معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور اعتباری و حقوقی همچنین با تاکید بر اینکه این بانک همواره با سیاست‌های کلان دولت در خصوص حمایت از پروژه‌های بزرگ کشور همراهی داشته است گفت: مانده گشایش اعتبارات اسنادی خارجی بانک تجارت در حمایت از طرح‌های بزرگ اقتصادی کشور در پایان سال 1392 به بیش از 115 هزار میلیارد رسید که سهم ما با رشد 11 درصدی به 53.8 درصد از سهم پنج بانک بزرگ تجاری افزایش را تجربه کرده است.

دولت‌آبادی در پایان افزود: در سال جاری نیز بانک تجارت سعی داشته که در راستای راهبردهای کلان اقتصادی کشور، همگام و منظم به حرکت خود ادامه داده و ضمن حفظ سیاست‌های داخلی خود، بتوانیم به سودآوری برسیم و رشدی متوازن در کلیه بخش‌ها را ادامه دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4