کاهش ۴۵ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

قیمت جهانی طلا با کاهش 45 دلاری در معاملات هفته گذشته به 1245 دلار در هر اونس در پایان معاملات رسید که پایین ترین رقم طی 4 ماه گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در پی کاهش حضور دلالان در بازار در آستانه پایان ماه میلادی و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری، قیمت طلا روز جمعه برای چهارمین جلسه متوالی با کاهش همراه بود و با سقوطی تقریبا یک درصدی به پایین ترین رقم در حدود 4 ماه گذشته  رسید.

در این هفته قیمت طلا حدود 3.5 درصد برابر با 45 دلار کاهش یافت که بدترین کاهش از نوامبر 2013 تاکنون بود. فروش های فنی سنگین در کل هفته قیمت فلز زرد را برای اولین بار از 4 فوریه تاکنون به زیر 1250 دلار رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا دیروز به 1246 دلار در هر اونس رسید که پایین ترین رقم از اوایل فوریه تاکنون بود.

فلز زرد تا حد زیادی گزارش منتشر شده حاکی از کاهش هزینه های مصرفی در آمریکا برای اولین بار در یک سال گذشته در ماه آوریل را نادیده گرفت. این در حالی بود که تحلیلگران گفتند، این کاهش هزینه های مصرفی با توجه به تقویت بازار کار آمریکا موقتی به نظر می رسد.

در میان دیگر فلزات گرانبها، نقره با 1.3 درصد کاهش به 18.72 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با 0.5 درصد کاهش به 1446 دلار رسید. فلز پالادیوم نیز با 0.3 درصد افزایش به 833.25 دلار رسید.

ادل تالی، تحلیلگر بازار طلا گفت: «قیمت طلا قصد کاهش دارد، اما به شکلی بسیار منضبط. کاهش سوددهی اوراق قرضه 10 ساله آمریکا معمولا یک عامل مثبت برای طلاست. اما فلز زرد در حال حاضر، عوامل افزایشی خیلی کمی را شاهد است و عوامل زیادی وجود دارد که موجب تضعیف قیمت می شود.

وی افزود: «از نظر فنی، این تصویر خیلی عالی به نظر نمی رسد و کاهش قیمت به 1245 دلار ریسک کاهش بیشتر قیمت را افزایش می دهد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2