تحولات یورو زمینه افزایش تقاضای طلا

تحلیلگر ارشد موسسه مالی HSBC تاکید کرد: سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر افت ارزش یورو در برابر دلار داشته و این مساله فشار شدیدی را بر تقاضا و قیمت طلا وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود سیاست های محرک پولی جدیدی را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو اعلام کرده است که این مساله می تواند تاثیر زیادی بر افت ارزش یورو در برابر دلار داشته باشد ولی از سوی دیگر انتشار گزارش اولیه وزارت کار آمریکا در خصوص متقاضیان دریافت بیمه بیکاری موجب افزایش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا امروز جمعه گزارش وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری طی ماه گذشته را منتشر خواهد کرد و به نظر می رسد این گزارش تاثیر زیادی بر نوسانات بیشتر قیمت طلا خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی بلومبرگ اعلام کردند، اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 215 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.
نشست فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است روزهای 17 و 18 ژوئن برگزار شود و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست نیز بخش دیگری از محرک پولی را کاهش خواهد داد.

هاوارد ون کارشناس برجسته موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: اتخاذ سیاست های محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا فشار زیادی بر قیمت و تقاضای طلا وارد کرده و به نظر می رسد مسیر حرکتی یورو نزولی و رو به کاهش خواهد بود.
به گزارش طلا ، سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش امروز وزارت کار آمریکا هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  1  =