قیمت نفت و طلا در بازار جهانی افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با افزایش 10 سنتی به 108.89 دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با افزایش 2 دلاری قیمت در برابر 1255 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی نوسان قابل توجهی را تجربه نکرد و این در حالی است که طی یک ماه گذشته با افت 35 دلاری مواجه شده است.

در عین حال تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر ترزیق پول به اقتصاد آشفته منطقه یورو جهت حرکت قیمت طلا را به سمت صعود قرار داده است به طوری که هر اونس طلا در معاملات امروز در برابر 1255 دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز گذشته 2 دلار بیشتر بوده است.

انتظار می رود فلز زرد هفته جاری را با افت 3 درصدی قیمت نسبت به هفته قبل به پایان برساند.

سرمایه‌گذاران همچنان منتظر انتشار آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند، تا نشانه‌هایی از سلامت اقتصاد این کشور بیابند، از این رو از انجام معاملات بزرگ خودداری می‌کنند.

بارناباس گان تحلیلگر بازار طلا گفت: افزایش امروز قیمت طلا در واکنش به افزایش نقدینگی از سوی بانک مرکزی اروپا صورت گرفته است.

بانک مرکزی اروپا قرار است طی یک برنامه 4 ساله 400 میلیارد یورو به اقتصاد منطقه یورو تزریق کند. این تصمیم به بانک‌ها امکان می‌دهد تا به افراد بیشتری در منطقه یورو وام دهند.

بر اساس این گزارش در بازار جهانی نفت نیز قیمت نفت سبک آمریکا اندکی کاهش یافت اما نفت برنت دریای شمال رو به افزایش گذاشت.

هر بشکه نفت سبک آمریکا در روز جمعه با افت 14 سنتی قیمت مواجه شد و به 102.34 دلار رسید. اما قیمت نفت برنت دریای شمال 10 سنت افزایش یافت و به 108.89 دلار در هر بشکه رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  7