مذاکرات بانک آمریکا برای پرداخت ۱۲ میلیارد دلار جریمه

بانک آمریکا ممکن است برای حل و فصل تحقیقات وزارت دادگستری و شماری از ایالت‌های آمریکا در خصوص وام‌های مسکن تقلبی بیش از 12 میلیارد دلار پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد حداقل پنج میلیارد دلار از این مبلغ به مصرف کنندگانی اختصاص خواهد یافت که از این بابت متضرر شده اند.

با این همه سخنگوی بانک آمریکا و همچنین وزارت دادگستری آمریکا حاضر به ارایه توضیح در این زمینه نشدند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک آمریکا که دومین بانک بزرگ آمریکا شناخته می‌شود، با تحقیقات دولتی متعددی پیرامون معاملات اوراق قرضه با پشتوانه وام مسکن پیش از بحران مالی جهانی روبروست.

این بانک در مارس موافقت کرد 6.3 میلیون دلار برای حل و فصل چهار شکایت انجام شده از سوی سازمان فاینانس مسکن فدرال پرداخت کند. این سازمان بر شرکت‌های دولتی وام مسکن فانی مه و فردی مک نظارت دارد که پیش از بحران مالی میلیاردها دلار اوراق قرضه با پشتوانه وام مسکن خریداری کردند و زمانیکه تقلبی بودن این اوراق معلوم شد، به نجات مالی دولت نیاز پیدا کردند.

پیش از بانک آمریکا، بانک جی پی مورگان 13 میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل شکایت‌های مشابه پرداخت کرده است و در راستای این توافق به خلافکاری و گمراه کردن سرمایه‌گذاران اذعان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3