دلایل ربایش قهرمان شمشیربازی ایران همچنان در ابهام/ ربایندگان تقاضای ۵ میلیون دلار کرده‌اند

ربایندگان شمشیر باز ملی پوش ایرانی با انتشار ویدئویی از حامد صداقتی در فضای مجازی خواستار دریافت 5 میلیون دلار در ازای آزادسازی وی شدند و این موضوع باری دیگر گمانه زنی ها در خصوص علت این آدم ربایی را شدت بخشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، سرنوشت حامد صداقتی قهرمان شمشیر بازی ایران در اسلحه اپه که در طی یک ماه گذشته در هاله‌ای از ابهام بسر می‌برد با انتشار تصاویر ویدئویی توسط گروگانگیران در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های جدیدی را مطرح کرد.

محمدعلی غفاری، حامد صداقتی و مهدی حسینی سه سرنشین خودروی پژو پارس که دهم اردیبهشت ماه سال جاری از تهران به بندر چابهار سفر کرده بودند در 60 کیلومتری شهرستان خاش مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفتند که در این حمله محمدعلی غفاری جوان 29 ساله تهرانی به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر جان خود را از دست داد و دو سرنشین دیگر ربوده شدند.

حادثه‌ای به قصد گروگان‌گیری

با قتل یکی از سرنشینان این خودرو و ناپدید شدن دو تن دیگر در دهم اردیبهشت ماه سال جاری پرونده‌ای در پلیس آگاهی شهرستان خاش تشکیل و تحقیقات پیرامون این حادثه آغاز شد.

رییس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در گفتگو با مهر در خصوص علت این حادثه اظهار داشت: بررسی صحنه جرم حاکی از شرارت افرادی ناشناس به قصد گروگان‌گیری است.

سرهنگ محسن عطار بیان داشت: کارآگاهان انتظامی تحقیقات گسترده ای را به منظور ردیابی و اطلاع از سرنوشت دو سرنشین این خودرو آغاز کرده‌اند و تمامی سرنخ ها حاکی از آدم ربایی به قصد اخاذی است.

موضوع شخصی است؟

در حالی که ربایش این دو جوان تهرانی همچون بسیاری از پرونده ‌های مفتوح در سیستان و بلوچستان انگیزه اخاذی را به گفته رییس پلیس آگاهی به اذهان متبادر می‌کرد موضع گیری قائم مقام وزیر کشور در برابر رسانه ها ماجرا را به گونه‌ای دیگر مطرح کرد.

در این راستا امیری سخنگوی وزارت کشور پیش از این در گفتگو با مهر اظهار داشت: قراین و شواهد نشان می‌دهد که موضوع ربایش حامد صداقتی یک موضوع شخصی است و این پرونده در سیستان و بلوچستان و در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وی مدعی شد شورای تامین استان این موضوع را در حال بررسی دارند و تا به امروز نتیجه مشخصی از این بررسی‌ها گرفته نشده است.

حامد با هیچ شخصی خصومت نداشت

در همین حال وکیل خانوادگی حامد صداقتی نیز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: حامد در طول زندگیش با شخصی خصومت شخصی نداشت و حتی دوستان وی هم با کسی اختلافی نداشته‌اند که منجر به چنین اتفاقی شود.

وی همچنین با ابراز گلایه از صدا سیما اظهار داشت: گلایه داریم که چرا باید درباره اتفاق به این مهمی که قهرمان ملی یک کشور دزدیده شود حتی یک خبر هم از صدا سیما پخش نشد تا مردم در جریان کار قرار بگیرند.

اسماعیل غنیان شوهر خاله حامد صداقتی نیز که از سوی خانواده صداقتی مسئولیت اطلاع رسانی درباره این موضوع  را بر عهده گرفت درباره آخرین وضعیت حامد صداقتی عضو سابق تیم ملی شمشیر بازی ایران اظهار داشت: این سفر کاملا یک سفر شخصی بوده و سه دوست به منظور تفریح به بندرعباس، قشم و سپس چابهار رفتند که مورد حمله اشرار قرار گرفتند.

وی افزود: در خصوص حامد می‌دانیم اولین باری بوده که به این منطقه سفر کرده است و تا آنجایی که از خانواده آن دو عزیز دیگر هم پیگیر شدیم آنها هم همین صحبت را مطرح کردند.

غنیان درباره اینکه صداقتی با کسی خصومت نداشته یا تهدید نشده بود نیز ابراز داشت: حامد در کار ورزشی بود و معمولا با باشگاه‌ها قرارداد می‌بست و به مسائل دیگر هم کاری نداشت.

وی با اشاره به نظر وزارت کشور درباره شخصی بودن قضیه نیز پیش از این بیان کرده بود: ما در رسانه ها خواندیم که ظاهرا نظر وزارت کشور این است که مسئله شخصی بوده و لذا ما این موضوع را تکذیب می کنیم اما به دلیل اینکه در کارشان خللی ایجاد نشود ترجیح دادیم فعلا در خصوص این موضوع سکوت کنیم اما با این نظر موافق نیستیم و چنین چیزی بعید است.

ردپایی از گروهک جیش‌العدل دیده نمی‌شود

در همین راستا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در گفتگو با مهر ابراز داشت: گروهک تروریستی جیش‌العدل هیچ ارتباطی با ربودن عضو تیم ملی شمشیر بازی و وکیل دادگستری ندارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی بیان داشت: تحقیقات قضایی امنیتی در این زمینه ادامه دارد و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی اعلام کنیم اما آنچه مسلم است این آدم ربایی هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی ندارد. 

با وجود اینکه بیش از یک ماه از ربایش حامد صداقتی و مهدی حسینی در سیستان و بلوچستان می‌گذرد اما تا این لحظه مسئولان استانی هیچ موضعی در این رابطه با ربایش حامد صداقتی اعلام نداشته و سوالات خبرنگاران را در این راستا بدون پاسخ گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشستی که چندی پیش اصحاب رسانه با استاندار سیستان و بلوچستان داشتند ضمن ابراز نارضایتی از نحوه اطلاع رسانی خواستار تعیین سخنگویی به منظور پاسخ گویی به رسانه ها در حوادث امنیتی شدند.

با وجود اینکه علی اوسط هاشمی غلامرضا میرشکار مدیر کل امنیتی استانداری را به عنوان سخنگوی این دستگاه معرفی کرد اما تماس های مکرر خبرنگاران تا کنون در راستای یافتن پاسخ مناسب در خصوص علل حوادث اخیر در استان بدون جواب مانده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10