تکذیب یک خبر درباره بنزین

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پی درج خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر توقف واردات بنزین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،،از ایسنا در این اطلاعیه آمده است " واردات بنزین به کشور بر اساس ضوابط و مقررات قانونی به هیچ عنوان متوقف نشده بلکه با توجه به ذخایر مطلوب بنزین کشور و بنا به دستور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران میزان واردات بنزین در خرداد ماه به صورت مقطعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس ابلاغیه هیئت دولت به وزارت نفت در اواسط اردیبهشت‌ماه امسال مبنی بر قطع دریافت اکتان افزا از مجتمع‌های پتروشیمی، مقرر شد کمبود بنزین مصرفی کشور از طریق واردات بنزین یورو 4 توسط وزارت نفت جبران شود که به همین منظور برنامه‌ریزی برای واردات بنزین با استاندارد یورو 4 به عمل آمده و در بازه زمانی یک ماه آینده واردات بنزین یورو 4 عملیاتی خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم‌اکنون امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران متولی واردات بنزین به کشور با استاندارد یورو 4 است. قبل از ابلاغیه هیئت دولت برای واردات بنزین یورو 4، امور بین‌الملل شرکت ملی نفت بر اساس قراردادهای منعقده قبلی اقدام به واردات بنزین سوپر طبق استاندارد جاری وزارت نفت کرده است".

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  +    =  87