طالبان هر ماه چقدر پول به جیب می زند؟

گروه طالبان از راه های مختلفی از جمله آدم ربایی، اخاذی، تولید و تجارت مواد مخدر و فعالیت های معدنی درآمد کسب می کند. گزارش اخیر سازمان ملل در مورد این گروه نشان می دهد که طالبان اکنون به یک بنگاه اقتصادی بزرگ تبدیل شده که از راه های مختلفی به کسب درآمد می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبر آنلاین در این گزارش آمده که گروه طالبان سازوکاری نسبتا پیچیده را برای کسب درآمد در داخل افغانستان راه اندازی کرده است. برای مثال در استان قندهار، درآمد ماهیانه طالبان از فعالیت هایی مانند تولید مواد مخدر، باج گیری و فعالیت های معدنی به 7 تا 8 میلیون دلار در ماه می رسد که تنها 20 درصد این درآمد صرف مبارزه با دولت مرکزی می شود.

در ولایت هملند نیز باج گیری طالبان از کشاورزانی که خشخاش می کارند درآمد قابل توجهی را برای این گروه به ارمغان می آورد. ارزش محصول خشخاش این منطقه حدود 50 میلیون در سال است و برآورد می شود که کشاورزان 10 درصد محصول خود را به عنوان مالیات به طالبان تحویل می دهند و در نتیجه ارزش باج های پرداخت شده به طالبان در این مورد به 5 میلیون دلار در سال می رسد. همچنین کنترل 30 معدن فعال در ولایت هلمند در افغانستان نیز در اختیار گروه طالبان قرار دارد که بیشتر این معادن نیز معدن سنگ مرمر هستند و هر سال حدود 10 میلیون دلار به درآمد طالبان می افزایند.

در واقع به نظر می رسد که گروه طالبان اکنون بیش از آنکه یک گروه تروریستی ایدئولوژیک باشد به گروهی با مشخصات گروه های مجرمانه و سازمان یافته تبدیل شده است. همانطور که گفته شد 20 درصد درآمد گروه طالبان در مناطقی مانند هلمند به مبارزه با دولت اختصاص می یابد و بقیه آن در میان شاخه های دیگر گروه طالبان در نقاط دیگر افغانستان توزیع می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  2  =