وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تصمیمی انقلابی شد

برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی خواستار تصمیمی انقلابی و سریع برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای مهندس محمدرضا نعمت زاده با اعلام این مطلب که این بانک در شرایط فعلی توانایی تنها 7 درصد پوشش صادرات در کشور را داراست، گفت: اگزیم بانک نیاز به نقدینگی دارد تا صادرات را تامین مالی کند به همین دلیل ضروری است با حمایتی جدی افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات محقق شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور دیر تصمیم گرفتن است که در بخش صنعت حتی یک روز تاخیر فرصت ها را از بین می‌برد و نمونه ای از دیر تصمیم گرفتن ها، تعلل در افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات است.
آقای مهندس نعمت زاده حضورش در همایش مدیران بانک توسعه صادرات و موافقت برای افزایش سرمایه این بانک را یادآور شد و ادامه داد: با وجود اینکه از سال گذشته اعلام کرده ایم که از مجموع سه میلیارد دلار افزایش سرمایه دو بانک تخصصی، 1.5 میلیارد دلار آن به بانک توسعه صادرات اختصاص می یابد که این مهم هنوز اجرایی نشده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به افزایش نرخ تورم و ارز در طول هشت سال گذشته گفت: به رغم این افزایش ها، سرمایه بانک بدون تغییر باقی مانده است و همه در دولت و مجلس نیز بر این عقیده اند که این افزایش سرمایه باید صورت پذیرد.
بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی روز گذشته با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی آغاز به کار کرد.
این همایش دوروزه (25 و 26 خردادماه) که در محل سالن اجلاس سران برگزار می شود، از جمله مهمترین نشست های اقتصادی کشور محسوب شده، آخرین تحولات اقتصاد ایران و پیش بینی روند متغیرهای کلان مالی و پولی کشور مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1