رشد ۹/۴ درصدی بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی در سال ۲۰۱۳

درآمد بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی در سال 2013 میلادی 9/19 میلیارد دلار محاسبه شد و مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که این رقم نسبت به درآمد 19 میلیارد دلاری سال 2012 رشد 9/4 درصدی را نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همکاران سیستم درآمد بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی در سال 2013 میلادی 9/19 میلیارد دلار محاسبه شد و مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که این رقم نسبت به درآمد 19 میلیارد دلاری سال 2012 رشد 9/4 درصدی را نشان داد.

به‌گزارش وب‌سایت Itp، این رشد که البته کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود، به واسطه برخی بخش‌های زیرمجموعه محقق شد و با این وجود مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که از بین 5 شرکت برتر تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی 2 شرکت با کاهش رشد درآمدهای خود مواجه شدند.
«روجرو کنتو» (Ruggero Contu) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «این بازار رشد کندتری را تجربه کرد و البته در سال 2013 میلادی در سلامت کامل به‌سر می‌برد و مجموعه درآمدها نسبت به سال قبل افزایش یافت. این رشد متوسط به‌طور خاص به واسطه افزایش محبوبیت ابزارهای امنیتی کاربری محقق شد و سیستم‌های درگاه امنیتی پست الکترونیکی (SEG) و زیرمجموعه‌های آن در سال 2013 میلادی بیش از 25 درصد بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی را به خود اختصاص دادند.»
وی افزود: «اتفاق بزرگی که در سال 2013 روی داد گسترش هرچه بیشتر تهدیدهای امنیتی بود که به واسطه دسترسی آسان به نرم‌افزارهای آلوده و برای محقق کردن حملات اینترنتی هدف‌گذاری شده صورت گرفت.»
به گفته کنتو، حضور همه‌جانبه تهدیدهای امنیتی باعث شد تا سازمان‌ها با واقعیت مواجه شوند و دریابند که بین ابزارهای امنیتی سنتی و تهدیدهای موجود شکاف فراوانی وجود دارد. این مساله موجب شد تا آنها استراتژی‌‌های امنیتی خود را بازنگری کنند و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این زمینه انجام دهند.
کنتو اضافه کرد: این روند باعث شد تا کسب‌وکارها به عنوان بخشی از مراکزی محسوب شوند که ابزارهای امنیتی جدید خریداری کرده‌اند و روی جنبه مثبت و منفی در بخش درآمدزایی تولیدکننده ابزارهای امنیتی تاثیر بگذارند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −    =  86