قیمت جهانی طلا کاهش یافت

در حالی که افزایش ارزش دلار و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری، تقاضا برای طلا را کاهش داده است قیمت طلا از نقطه اوج خود در روز دوشنبه تاکنون 16 دلار کاهش یافته و به 1268 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که افزایش ارزش دلار و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری، تقاضا برای طلا را کاهش داده است و بسیاری از سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت فلز زرد امروز کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از ثبت جلسه ای بدون تغییر در روز سه شنبه، امروز با 0.2 درصد کاهش به 1268 دلار رسید. فلز زرد در روز دوشنبه و به دلیل بالا گرفتن خشونت ها در عراق، به 1284 دلار رسیده بود که بالاترین رقم در طی سه هفته گذشته بود، اما از آن زمان تاکنون قیمت ها روندی کاهشی به خود گرفته است.
پیش بینی می شود که فدرال رزرو  در پایان نشست دو روزه خود، 10 میلیارد دلار دیگر خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را کاهش دهد.
با توجه به آمارهای امیدوارکننده اخیر از اقتصاد آمریکا، بازارها اکنون در انتظار به دست آوردن سر نخی از نشست سیاستگذاری فدرال رزرو هستند تا بتوانند زمان افزایش نرخ بهره و چشم انداز بانک مرکزی آمریکا از اقتصاد این کشور را ارزیابی کنند.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار نفت به رویترز گفت: «اخبار مربوط به تحولات ژئوپلتیک همچنان این توانایی را دارند که قیمت طلا را افزایش دهند، اما در حال حاضر، من فکر می کنم که اخبار مربوط به نشست فدرال رزرو تاثیر غالب را در بازار داراست.»
همزمان با کاهش میزان دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، ظاهرا سرمایه گذاران اشتیاق چندانی به سرمایه گذاری در بازار فلز زرد ندارند. میزان دارایی های این صندوق در روز سه شنبه برای دومین روز متوالی با 0.26 تن کاهش به 782.62 تن رسید.
این صندوق که میزان ورود و خروج سرمایه به آن شاخصی از میزان تمایل سرمایه گذاران به حضور در بازار طلاست، روز دوشنبه بیشترین خروج سرمایه را از اواسط ماه آوریل تاکنون به ثبت رساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  24  =  25