افزایش ۴۱ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت

قیمت جهانی طلا در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به 1311 دلار در هر اونس کاهش یافت و هر بشکه نفت نیز با کاهش 25 سنتی قیمت، در برابر 114 دلار و 81 سنت معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا پس از ثبت بهترین افزایش یک روزه در 9 ماه گذشته، دیروز به دلیل برداشت سود توسط سرمایه گذاران کاهش یافت. قیمت نفت خام آمریکا نیز به بالای 107 دلار رسید و رکورد جدیدی را در طی 9  ماه گذشته به ثبت رساند.
در حالی که خریدهای فنی به دلیل تنش ها در عراق و متعهد نشدن فدرال رزرو آمریکا به افزایش نرخ های بهره، افزایش یافته بود، طلا روز پنجشنبه بزرگترین جهش خود را از ماه سپتامبر تاکنون تجربه کرد.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «این روند افزایشی عمدتا ناشی از پیش خریدها است، اما خریدها برای سرمایه گذاری چندان قابل توجه نبوده است.»
وی افزود: «تنش های ژئوپلتیک و کاهش ارزش دلار برخی را به فکر خرید انداخته است. اما بعید است که این روند ادامه یابد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 3.3 درصدی در جلسه قبل، دیروز با 0.6 درصد کاهش به 1311 دلار و 30 سنت در پایان معاملات جمعه رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته حدود 3 درصد برابر با 41 دلار افزایش یافته است.
اما در بازار نفت کاهش نگرانی ها از اختلال در عرضه ناشی از ناآرامی های عراق، قیمت نفت برنت را به کمتر از 115 دلار رساند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، در پایان معاملات جمعه با 25 سنت کاهش به 114 دلار و 81 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه تا 115 دلار و 71 سنت افزایش یافته بود.  قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 83 سنت کاهش به 107 دلار و 26 سنت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2