مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید

بانک سامان:

بانک سامان در اطلاعیه‌ای از مشتریان خود درخواست کرد از ارایه هرگونه اطلاعات حساب بانکی خود به تماس‌گیرندگان ناشناس خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک سامان در اطلاعیه‌ای از مشتریان خود درخواست کرد از ارایه هرگونه اطلاعات حساب بانکی خود به تماس‌گیرندگان ناشناس خودداری کنند.

به گزارش اداره روابط عمومی بانک سامان، به‌تازگی اشخاصی با استفاده از ترفند فیشینگ تلفنی و روش‌های مهندسی اجتماعی با مشتریان تماس گرفته و با ترفندهای مختلف از کاربران می‌خواهند تا اطلاعات محرمانه مربوط به کارت یا حساب بانکی خود را ازطریق تلفن وارد کرده و دستورهای خود را درقالب تلفن گویا به مشتری اعلام می‌کنند.

بانک سامان در این اطلاعیه تصریح کرد: درصورتی‌که به هر دلیل مشتری با بانک تماس بگیرد، جهت احراز هویت وی، اطلاعات شناسنامه‌ای، کد ملی و شماره‌حساب مورد پرسش قرار می‌گیرد. اما هیچ‌گاه از طرف بانک تماسی برای دریافت اطلاعات هویتی و حساب با مشتریان گرفته نخواهد شد.

گفتنی است، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در هفته‌های گذشته مشاهده شده است که برخی سودجویان با تماس تلفنی با مشتریان برخی بانک‌ها و معرفی خود به‌عنوان نماینده بانک در امور فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک، با شیوه‌های گوناگون اقدام به سوءاستفاده از حساب بانکی آن‌ها کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =