کشورهای طلایی و نقره‌ای جهان معرفی شدند

چین با تولید سالانه 361 تن طلا بزرگترین تولید کننده فلز زرد و مکزیک با تولید سالانه 4700 تنی بزرگترین تولیدکننده نقره در جهان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، مجله اقتصادی اکونومیست در گزارشی از وضعیت تولید فلزات گرانبها در جهان کشور چین را بزرگترین تولید کننده طلای جهان معرفی کرد.

بر اساس این گزارش تولید سالانه طلا در جهان 361 تن است که بالاترین رقم در سطح جهان می باشد. پس از این کشور، استرالیا با 258 تن و آمریکا با 233 تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار دارند.

در میان تولیدکنندگان بزرگ نقره جهان مکزیک با تولید سالانه 4700 تن در جایگاه نخست قرار گرفته است. کشورهای پرو با تولید 3400 تن و چین با 3200 تن به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده اند.

از نظر تولید پلاتینیوم، آفریقای جنوبی با تولید سالانه 151 تن بالاترین میزان تولید جهانی را در اختیار دارد و روسیه با تولید 26 تن رتبه دوم و پس از آن آمریکا و کانادا با تولید نزدیک به 11 تن به طور مشترک رتبه سوم را  به دست آورده اند.

روسیه در میان تولیدکنندگان پالادیوم با تولید سالانه 84 تن رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و آفریقای جنوبی با حدود 80 تن و آمریکا و کانادا با تولید 28 تن به ترتیب دومین و سومین تولیدکنندگان پالادیوم در جهان شناخته شده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =