هشدار جدی به افراد دو شناسنامه ای

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که با داشتن شناسنامه اقدام به اخذ المثنی کرده و از آنها استفاده کنند، بر اساس قانون مجرم هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که با داشتن شناسنامه اقدام به اخذ المثنی کرده و از آنها استفاده کنند، بر اساس قانون مجرم هستند.

ˈ محسن کرمی ˈدرباره قانون تخلفات، جرائم و مجازات های مربوط به اسناد هویتی و شناسنامه افزود:بر اساس نخستین تبصره ماده یک قانون تخلفات جرائم و مجازات های مربوط به اسناد هویتی و شناسنامه، دریافت کنندگان شناسنامه المثنی مکلفند در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی، ظرف 10 روز نسبت به تحویل شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال اقدام کنند.

وی تصریح کرد: افراد درخواست کننده شناسنامه المثنی در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی باید با مراجعه به اداره ثبت احوال محل درخواست ، چنانچه شناسنامه المثنی جهت ایشان صادر نشده باشد ، مدارک و مستندات درخواست شناسنامه المثنی خود را دریافت کنند.

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال ادامه داد: در صورتی که فردی شناسنامه المثنی را دریافت و پس از آن شناسنامه اصلی خود را پیدا کند باید بفوریت ظرف 10 روز برای عودت شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال مراجعه و آن را تحویل و از شناسنامه اصلی خود استفاده کند که در اینصورت نیز مجازاتی برای وی در نظر گرفته نخواهد شد.

کرمی تاکید کرد: شناسنامه های جلد قرمز همچنان معتبر است و در صورتی که شناسنامه مشکلی ندارد لازم نیست برای تعویض آن اقدام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  65