تسهیلات پرداختی شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ۳۰۰ درصد رشد یافت

رییس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات اعلام کرد: تسهیلات پرداختی شعبه در سه ماهه اول سال جاری 43 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 300 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای نیما بزرگمهر با اعلام این مطلب افزود: مانده تسهیلات شعبه در پایان 1392 مبلغ 41 میلیارد ریال بوده است.
رییس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات با اشاره به رقم 658 میلیون دلاری کل صادرات غیرنفتی استان در فروردین ماه سال جاری تصریح کرد: بیش از50% درصد کل صادرات استان بوشهر توسط این شعبه تامین مالی شده و این تسهیلات در بخشهای آبزیان و خرما اعطاء شده است.
به گفته آقای بزرگمهر، معوقات این شعبه در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 70 درصد کاهش داشته است.
 وی اضافه کرد: در حال حاضر مشکل مهلت دادن و تقسیط بدهی معوق فعالان صنعت میگوی پرورشی استان با تدبیر مدیر عامل بانک توسعه صادرات رفع گردید و در حال حاضر بیش از 50% مشمولین مصوبه هیات وزیران، بدهی معوق خود را پس از 10 سال تقسیط و به روز رسانی نموده اند.
آقای بزرگمهر یادآور شد: با عنایت به موقعیت خاص جغرافیایی استان بوشهر و وجود مزارع فعال فراوان پرورش میگو، نخلستانهای وسیع، همجواری با خلیج فارس با مرز آبی طولانی و رونق صید و صیادی این استان را به یکی از قطبهای صادراتی محصولات استراتژیک منجمله آبزیان و خرما در کشور تبدیل نموده است.  لذا این شعبه با توجه به مزیت‌های فوق بیش از 90% فعالان برتر این بخشها را جذب و تامین مالی نموده است.
رییس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات اظهار داشت: محصولات تولید شده با تأمین مالی بانک توسعه صادرات ایران شعبه بوشهر به کشورهای پرتغال، بلژیک، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  −    =  26