طلای جهانی ۳۰ دلار گران شد

قیمت جهانی طلا با رشد 30 دلاری در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به 1315 دلار در معاملات روز دوشنبه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین قیمت 2 ماه اخیر باقی ماند. این در حالی است که با افزایش تنش های ژئوپلتیک، فلز زرد  ظاهرا دومین سه ماهه پیاپی همراه با رشد را به ثبت خواهد رساند.
سرمایه گذاران در حال رصد کردن آمارهای بازار کار آمریکا و نشست بانک مرکزی اروپا در اواخر این هفته هستند تا بتوانند به ارزیابی دقیق تری از اقدامات محرک اقتصادی این بانک دست یابند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1315 دلار و 40 سنت ثابت بود که فاصله چندانی با بالاترین رقم 2 ماه اخیر (1325 دلار و 90 سنت) که هفته گذشته به ثبت رسیده بود، نداشت.
قیمت طلا در سه ماهه دوم امسال به دلیل خشونت ها در اوکراین و عراق، 2.4 درصد برابر با 30 دلار افزایش یافته است. این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال نیز  قیمت فلز زرد حدود 7 درصد رشد قیمت را شاهد بود.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «تصویر فنی از بازار طلا با توجه به حمایتی که در سطح 1300 دلار و مقاومتی که در سطح 1335 دلار وجود دارد، خوب به نظر می رسد.»
وی افزود: «اندکی عامل افزایشی از این جهت وجود دارد، اما تغییرات بزرگ در اواخر این هفته و پس از اعلام آمارهای بازار کار آمریکا و نتایج نشست بانک مرکزی اروپا، اتفاق خواهد افتاد.»
تاریخ انتشار آمارهای بازار کار امریکا و نشست بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه تعیین شده است. سرمایه گذاران به دقت هر دوی این رویدادها را رصد می کنند تا ارزیابی بهتری از میزان توان اقتصاد جهانی به دست بیاورند.
ارزش دلار که پس از انتشار آمارهای ناامید کننده از اقتصاد آمریکا بزرگترین کاهش هفتگی را در بیش از دو ماه گذشته به ثبت رسانده بود، در معاملات اولیه امروز در تلاش بود تا از پایین ترین رقم یک ماه اخیر در برابر سبد ارزهای مهم جهانی رهایی یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  6