کانون صرافان به تهدید صرافان پاسخ داد

کانون صرافان ایران در مقابل اظهارات صرافان مبنی بر تهدید به افزایش نرخ دلار در صورت اجرای دستورالعمل بانک مرکزی و اعمال فشار بیش از حد به آنها به ارائه توضیحاتی در این مورد پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، در پی انتشار گزارش میدانی ایسنا مبنی بر "صرافی‌ها تهدید به افزایش نرخ دلار کردند!" کانون صرافان ایران با اعلام اینکه دیدگاه صرافان مورد مصاحبه در گزارش، نظر کانون صرافان نیست به ارائه توضیحاتی پرداخت.

 

در این توضیح آمده است: "تهدید صرافان مبنی بر افزایش نرخ دلار با وظایف و کارکردهای صرافی‌ها سازگار نبوده و چنانچه احدی از صرافی‌ها تهدید به افزایش نرخ ارز نموده ادعای غیر کارشناسی و غیر عملی بوده وهدفی جز تشویش افکار عمومی نداشته است. افزایش یا کاهش نرخ اسعار هیچ گاه در اختیار صرافی‌ها به عنوان واسط معاملات ارزی نبوده و تابع عرضه و تقاضای ارز است.

با توجه به تحولات سیاسی و قرار گرفتن کشور در آستانه توافق هسته‌ای و واریز اقساط طلب‌های معوق کشور به ویژه انتظارات عموم مردم از روند اصلاح ساختار اقتصادی کشور امکان کاهش نرخ ارز ناممکن نیست از این رو انعکاس نقطه نظرات بعضی از صرافی‌ها که با واقعیت‌های عینی روز کشور سازگار نیست تنها موجب تشویش جامعه می گردد.

کانون صرافان ایرانیان به عنوان نماینده جامعه صرافان کشور پیگیر مطالبات صرافان بوده و موضوع اصلاح دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها دردستور کار بانک مرکزی است بر اساس اظهارات اخیر معاونت نظارتی بانک مرکزی جناب آقای تهرانفر تجدیدنظر در مصوبه اول مرداد 1392 شورای پول و اعتبار قبل از پایان تیر ماه سال جاری به شورای مذکور ارسال خواهد شد."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  3  =