پنجعلی:یاد فردین رادربرزیل زنده کردم

سرانجام بعد از چند روز آن فرد را در نزدیکی مجسه حضرت مسیح پیدا کردم و کیف را به او دادم. او هم کلی از من تشکر کرد و گفت چه کار برایت بکنم؟ من هم یک مرکز بهزیستی را به او معرفی کردم و گفتم اگر دوست دارد به آنجا کمک کند. با این کارم یاد فردین را در برزیل هم زنده کردم! (می خندد)»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد پنجعلی می‌گوید: «هر مربی دیگری هم جای کروش بود، با همین شیوه در جام جهانی بازی می‌کرد.»

سروش امینی توماجی: محمد پنجعلی یکی از پیشکسوتانی بود که تیم ملی ایران را در سفر به برزیل همراهی کرد. او که خودش سالها بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو می بست، در مورد عملکرد شاگردان کروش در جام جهانی 2014 به خبرآنلاین گفت: «با توجه به بضاعت فوتبال مان بچه ها خیلی خوب کار کردند. انتظارات را نباید الکی بالا برد. در جام جهانی همه تیم ها حرفه ای هستند به غیر از تیم ایران. اما بچه ها با هوش و ذکاوتی که به خرج دادند نمایش قابل قبولی را به اجرا گذاشتند. به هر حال بر خلاف انتظار خیلی ها ما در جام جهانی زنگ تفریح نشدیم.»

بعد از تساوی ایران برابر نیجریه انتقادها از سبک بازی تیم ملی به اوج خود رسید و بعضی از مربیان داخلی تاکتیک های کروش را «ترسو» خواندند. با این حال نمایش خوب ملی پوشان برابر آرژانتین باعث شد محبوبیت کروش در میان مردم بیش از گذشته شود. پنجعلی در مورد تاکتیک های تیم ملی در جام جهانی 2014 می گوید: «بهترین کار را کروش کرد. هر مربی دیگری هم جای او بود همین کار را می کرد. حتی تیم های درجه دوم اروپایی هم مقابل تیم های قوی دفاع می کنند و به فکر ضد حمله هستند. اگر می خواستیم در جام جهانی با تفکر تهاجمی کار کنیم اتفاق بازی آخر در دو بازی دیگر هم تکرار می شد.»

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا با تمدید قرارداد کارلوس کروش موافق است، گفت: «من هرگز چنین حرفی نزدم. عملکرد تیم ملی در جام جهانی قابل قبول بود اما این ذات فوتبال ماست. بازیکنان ایرانی باهوش و خلاق هستند و معمولا در بازی های بزرگ کم نمی آورند. از طرفی هم اگر ما در هر بازی 10 گل می خوردیم باز هم کروش مقصر نبود. من کلا به اسامی اعتقادی ندارم و به نظرم اولویت با بهبود وضعیت زیرساخت هاست. اگر صد تا مربی خارجی درجه یک هم بیاوریم، بدون داشتن زیرساخت مناسب فایده ای نخواهد داشت. همین حالا هم تیم ملی نسبت به گذشته تغییر خاصی نکرده است.»

پنجعلی ادامه داد: «من حداقل فکر می کنم مربی ایرانی از نظر مسائل روحی و روانی شناخت بیشتری روی بازیکنان دارد و می تواند بهتر باشد. اگر قرار باشد هزینه زیادی کنیم و در پایان تیم ملی دستاورد خاصی نداشته باشد، بهتر است از مربیان ایرانی استفاده شود. ما به جام جهانی رفتیم اما در پایان کار خاصی از پیش نبردیم.»

مدافع سالهای دور پرسپولیس و تیم ملی در مورد تجربه سفر به کشور برزیل گفت: «فوتبال برزیل با کمترین هزینه حرفه ای است. این کشور چند هزار تیم در رده های پایه دارد و هزینه زیادی هم برای آن نمی کند. دیدید که در جام جهانی برزیل مسابقات از چه کیفیتی برخوردار بود و سرعت فوتبال تا چه حد بالا رفته بود. از طرفی استادیوم های میزبان و جو حاکم بر آنها هم روی کیفیت مسابقات تاثیر زیادی داشت و به جرات می توان گفت که برزیل میزبان شایسته ای برای جام جهانی بود.»

محمد پنجعلی در پایان خاطره ای از دوران حضورش در برزیل تعریف کرد: «بعد از اینکه بازی ایران و آرژانتین به پایان رسید، یکی از هواداران ایرانی حال و روز خوبی نداشت و روی زمین افتاده بود. وقتی جلو رفتم دیدم که یک فرد خارجی در حال دزدیدن کیف اوست. من هم سریعا پلیس را صدا زدم و او کیف را انداخت و فرار کرد. مردم با آمبولانس تماس گرفتند و من هم کیف او را برداشتم و به هتل رفتم. در کیف او 17 هزار دلار، 5 هزار پول برزیلی و یک ساعت رولکس بود! هر چه در هتل دنبال او گشتم پیدایش نکردم و فهمیدم که او همراه با کاروان به برزیل نیامده و در هتل دیگری اقامت دارد. سرانجام بعد از چند روز آن فرد را در نزدیکی مجسه حضرت مسیح پیدا کردم و کیف را به او دادم. او هم کلی از من تشکر کرد و گفت چه کار برایت بکنم؟ من هم یک مرکز بهزیستی را به او معرفی کردم و گفتم اگر دوست دارد به آنجا کمک کند. با این کارم یاد فردین را در برزیل هم زنده کردم! (می خندد)»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  21