شوک تورمی جدید نخواهیم داشت

قائم مقام رییس کل بانک مرکزی، وجود موانع در عرضه کالا را از دلایل اصلی رکود و تورم اقتصادی در کشور دانست و گفت: با توجه به برنامه های دولت برای رفع این موانع، پیش بینی می شود با شوک تورمی جدیدی رو به رو نشویم

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: قائم مقام رییس کل بانک مرکزی، وجود موانع در عرضه کالا را از دلایل اصلی رکود و تورم اقتصادی در کشور دانست و گفت: با توجه به برنامه های دولت برای رفع این موانع، پیش بینی می شود با شوک تورمی جدیدی رو به رو نشویم.

«اکبر کمیجانی» روز جمعه درباره راهکارهای بانک مرکزی برای کنترل نرخ تورم افزود: بر اساس آمارهای موجود در ماه های ابتدایی امسال، میزان تورم با کاهش رو به رو بوده و این نتیجه در حالی به دست آمد که قیمت حامل های انرژی افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان افزایش قیمت حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی بطور نسبی از مرحله اول کمتر بود، بنابراین پیش بینی می شود که روند کنترل تورم ادامه دار باشد.

کمیجانی ادامه داد: بانک مرکزی قصد دارد با کنترل نقدینگی در جامعه، از افزایش قیمت های ناگهانی جلوگیری کند.

وی تصریح کرد، با توجه به گشایش های ارزی که بعد از توافقنامه ژنو حاصل شده، اکنون امکان واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای وجود دارد که این موضوع تاثیرات مثبت اقتصادی در پی خواهد داشت.

کمیجانی ادامه داد: از دلایل اصلی رکود و تورم اقتصادی، وجود موانع در بخش عرضه کالا است و با توجه به اینکه دولت برنامه ریزی های برای رفع این مشکلات دارد، پیش بینی می شود با شوک تورمی جدیدی رو به رو نشویم.

قائم مقام رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: بانک مرکزی با اعمال سیاست های پولی و سیاست های رفع خروج از رکود اقتصادی قصد دارد از اثرات وقفه ای تورمی که ممکن است در اثر افزایش قیمت حامل های انرژی در ماه های آینده به وقوع به پیوندد، جلوگیری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  8