قیمت جهانی طلا به ۱۳۱۹ دلار رسید

قیمت طلا پس از کاهش قابل توجه در جلسه قبل، امروز ثبات نسبی داشت و در رقم 1319 دلار در هر اونس باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از کاهش قابل توجه در جلسه قبل، امروز ثابت بود، اما با توجه به آمارهای قوی بازار کار آمریکا و افزایش شاخص ها در بازار وال استریت که موجب رکورد شکنی شده است، جذابیت بازار طلا کاهش یافته است و ریسک کاهش بیشتر قیمت فلز زرد وجود دارد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1319 دلار و 65 سنت ثابت بود. فلز زرد در جلسه گذشته با کاهشی بیش از یک درصدی به 1309 دلار و 64 سنت رسید که پایین ترین رقم یک هفته اخیر بود، هرچند که معاملات دیروز  تنها با 0.6 درصد کاهش به پایان رسید.
رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه ژوئن با جهش همراه بود و نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین رقم در 6 سال اخیر نزدیک شد. این آمارها نشان می دهد که اقتصاد این کشور در نیمه دوم امسال رشد خوبی را آغاز کرده است.
کاهش قیمت طلا در جلسه گذشته در حالی بود که ارزش دلار و شاخص های بازار بورس، به دلیل آمارهای امیدوار کننده اقتصادی افزایش داشت.
با این وجود، طلا با افزایشی اندک به دلیل تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و اوکراین، ظاهرا این هفته پنجمین رشد هفتگی متوالی خود را به ثبت خواهد رساند.
یک موسسه مشاوره ای در زمینه فلزات گرانبها روز پنجشنبه اعلام کرد: به دلیل اینکه دولت چین کنترل خود بر قراردادهای تامین مالی به طلا را افزایش داده و تقاضای داخلی در این کشور کاهش یافته است، واردات طلای این کشور ممکن است امسال تا 400 تن کاهش یابد.
سهام های آسیایی و ارزش دلار نیز امروز در واکنش به افزایش شاخص ها در بازار بورس آمریکا تقویت شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  5