۱۰ درصد از یارانه بگیران حذف می شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصمیم گیری برای حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی بر عهده دولت است و تیم اقتصادی دولت در حال بررسی و شناسایی اقشار مرفه بوده و حداقل 10 درصد از مردم از دریافت یارانه حذف خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از خانه ملت: عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصمیم گیری برای حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی بر عهده دولت است و تیم اقتصادی دولت در حال بررسی و شناسایی اقشار مرفه بوده و حداقل 10 درصد از مردم از دریافت یارانه حذف خواهند شد.

علی محمد احمدی در رابطه با مسایل پیرامون حذف اقشار پر درآمد از دریافت یارانه نقدی، گفت: دولت باید یک سقف درآمدی برای پرداخت یارانه نقدی تعریف و اقشاری که بیش از میزان تعیین شده درآمد دارند را از دریافت یارانه محروم کند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آنچه که در قانون هدفمندی یارانه ها آمده پرداخت یارانه نقدی مشروط به سطح درآمدی و بر اساس نظر دولت است، اما مجلس می تواند در صورت مخالفت با پرداخت یارانه نقدی به تمام اقشار، دهک‌هایی که باید حذف شوند را مشخص و در قانون تعریف کند.

وی ادامه داد: مجلس تنها وظیفه تعیین میزان و شیوه تامین منابع برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را دارد و طبق قانون 42 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه در نظر گرفته شده که بازهم نوع پرداخت بر عهده دولت است، یعنی دولت می تواند این مبلغ را به صورت نقدی و یا در قالب کالا به مردم دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت تاکنون اقدامی برای شناسایی دهک‌های پردرآمد انجام داده است؟ گفت: طبق اعلام مسئولان دولتی، تیم اقتصادی دولت در حال شناسایی اقشار مرفه بوده و این موضوع بیانگر برنامه های دولت برای حذف برخی دهک ها است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس افزود: دولت در نظر دارد که حداقل 10 درصد از خانوارهای مرفه را از دریافت یارانه حذف کند،برخی نیز معتقدند که ظرفیت حذف 3 دهک اول که حدود 20 میلیون نفر می شوند هم موجود بوده و می توان آنها را حذف کرد، اما تصمیم گیری در این باره تنها بر عهده دولت بوده و مجلس اجباری برای این موضوع ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مریم می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت شما

    پدر بنده در 20 فروردین امسال یعنی روز ثبت نامی یارانه به رحمت خدا رفت… با اون حال و اوضاع کسی به فکر ثبت نام نبود… در روزهای 30 و31 فروردین برای جامانده ها خودم به شخصه به پلیس+10 مراجعه نمودم تا ثبت نام کنیم… اما ارز ثبت نام ما سرباز زدند و گفتند باید در زمانی که برای تغییرات اعلام میشود مراجعه کنید… یک ماه طول کشید تا برای تغییرات سایت باز شد… مراجعه کردیم گفتند شما انصرافی هستید..! به هرجا مراجعه کردم از استانداری و فرمانداری و دارایی و… نشد که نشد! سازمان هدفمندی هم که به تلفن ها هیچ وقت پاسخگو نیست! پدر من بازنشسته نبوده و هیچ حقوقی هم نداره… و ما 5 نفریم توو خانواده مون. یعنی واقعا سازمان نمیخواد به سایتی که اطلاعات رو در آن ثبت کرده یه سری یزنه ببینه کیا انصراف دادن! آیا واقعا این منطقی به نظر میرسه که ما انصراف داده باشیم! چطور قرار بود بررسی کنند و افرادی که مشمول یارانه نمیشن و ثبت نام کردن رو حذف کنن! اما نمیتونن بررسی کنن و یه زمانی سایت رو برا انصرافی های سهوی و عمدی مثل ما که بر اثر بی کفایتی کارکنان پلیس+10 رخ داده باز کنند تا ما ثبت نام کنیم… بنده با تمام این شرایط یه دانشجوی بیکار هم هستم…. آیا واقعا این انصاف و عدالته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. ناشناس می گوید

    واقعا از داشتن چنین نماینده دانشمندی به خود می بالیم . راستی یادم رفت بپرسم که خودش داخل کدوم دهک جا می گیره؟

ارسال یک پاسخ

78  ⁄  26  =