قیمت جهانی طلا ۵ دلار کاهش یافت

با افزایش احتمال تغییر نرخ بهره در آمریکا قیمت طلا در بازار جهانی 5 دلار کاهش یافت و به 1316 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که رشد شاخص ها در بازار بورس موجب کاهش جذابیت بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز برای دومین جلسه در طی 3 جلسه گذشته کاهش یافت. گمانه زنی ها در مورد احتمال افزایش زودتر از پیش بینی نرخ بهره در آمریکا نیز بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.
 آمارها حکایت از جهش در بازار کار آمریکا در ماه ژوئن و رسیدن نرخ بیکاری در این کشور به نزدیکی پایین ترین رقم 6 ساله گذشته حکایت دارد که این مسئله قیمت طلا را رو به کاهش سوق داده است.
شاخص ها در بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه در نزدیکی بالاترین رقم 3 سال گذشته باقی ماند که ناشی از خوش بینی نسبت به اقتصاد آمریکا بود. سهام های جهانی نیز روز جمعه بالاترین رکوردها را جابجا کردند.
یک تاجر فلزات گرانبها در سیدنی گفت: «اقتصاد آمریکا شکل خوبی به خود گرفته است و این عامل موجب هدایت سرمایه ها به سمت بازارهای بورس می شود.» وی افزود: «در حال حاضر تقاضای زیادی برای خرید طلا وجود ندارد. با توجه به اینکه حجم تقاضای فیزیکی نیز پایین است، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت طلا پایین تر بیاید.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از 5 هفته متوالی افزایش، امروز 5 دلار کاهش یافت و به 1316 دلار رسید.
آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا موجب شده که برخی از اقتصاد دانان ایده افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا را مطرح سازند، هرچند که اکثر اقتصاددانان ترجیح داده اند منتظر انتشار آمارهای بیشتر بمانند. افزایش نرخ بهره جذابیت بازار طلا را کاهش می دهد.
وانگ تائو، تحلیلگر فنی گفت: انتظار می رود که قیمت ها مجددا سطح حمایتی در رقم 1311 دلار را تجربه کنند. این احتمال هم وجود دارد که قیمت ها از آن هم پایین تر برود و به 1297 دلار کاهش یابد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  +    =  50