هفته ای آرام برای سکه

سکه در طول یک هفته گذشته نوسانات کاهشی را در کنار رشد قیمتها در سایه افت و خیزهای بازار ارز و اونس تجربه کرد که در نهایت به رشد سکه ها ختم شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از سایت طلا، بازار سکه در حالی روز گذشته را به پایان رساند که فعالان بازار با توجه به رشد اونس و دستیابی آن به بالاترین حد در 4 ماه و نیم اخیر منتظر تداوم روند افزایشی بودند، اما بازار با نظر به روند دلار در ابتدا قدری کاهش و بعد بر نرخ روز پنج شنبه گذشته تثبیت شد.

بازار سکه در یک هفته گذشته در زیر چتر بازار ارز و طلای جهانی نوساناتی را تجربه کرد که برآیند آن افزایش 7500 هزار تومانی سکه بهار آزادی بود و این در حالی است که سطح تقاضا با کاهش همراه شد.

بنابراین گزارش، بازار سکه متأثر از افت 36 تومانی دلار و در حالیکه طلای جهانی قدری افزایش یافته بود، ارزش سکه بهار آزادی را در روز شنبه گذشته 2300 تومان کاهش داد که در روز یکشنبه با شکسته شدن سطح حمایتی 3100 تومان دلار، قیمت سکه به 952 هزار و 300 تومان رسید.

در غروب روز یکشنبه نیم سکه و ربع بر قیمت 477 و 267 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر بهای 178 هزار تومان آرام گرفتند.
بازار ارز در پی عواملی همچون خوش بینی به توافق هسته ای در دور جدید مذاکرات، ثابت ماندن میزان عرضه و افت تقاضا در مسیر کاهشی گام برداشت که این امر سبب ریزش سکه ها در دو روز ابتدایی هفته شد.

در روز دوشنبه بازار سکه متأثر از افت قیمت طلای جهانی و علی رغم افزایش دلار به روند کاهشی ادامه داد که 2800 تومان دیگر از بهای سکه بهار آزادی کسر شد.

این گزارش حاکیست، قیمت سکه با فراز و فرود دلار در روز سه شنبه در کنار تثبیت نسبی اونس جهانی نوسانات افزایشی را تجربه کرد و قیمت سکه بهار آزادی با رشد 7500 تومانی به 957 هزار تومان رسید.
در پایان معاملات روز سه شنبه ارزش هر قطعه نیم سکه بر 480 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی بر قیمت 268 و 178 هزار تومان قرار گرفت.

بازار سکه در روز چهارشنبه قدری کاهش قیمت را تجربه کرد اما در روز پنج شنبه با بهره گیری از تقویت اونس جهانی ارزش سکه را به 964 هزار و 500 تومان رساند تا بعد از سه هفته متوالی کاهشی، هفته ای با رشد 7500 تومان سکه رقم بخورد.

گفتنی است، بازار سکه که نوسان های دلار و طلای جهانی را دستمایه روند حرکتی خود قرار می دهد در هفته ی گذشته بیشتر تحت تأثیر دلار در کنار افت و خیزهای اونس شاهد تغییرات افزایشی با دامنه محدود بود و کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت تداوم این روند، بازار سکه با شیب ملایم شاهد روند کاهشی یا افزایشی است.

  

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  −  22  =