برزیل با گسترده ترین کلاهبرداری بانکی در تاریخ خود روبرو شد

خبرگزاری فرانسه:

در پی سرقت اطلاعات یک سامانه پرداخت اینترنتی بسیار شناخته شده و پرمشتری در برزیل که گفته می شود سه میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار زیان به بار آورده است، کارشناسان احتمال می دهند که این کشور با یکی از گسترده ترین کلاهبرداری های بانکی در تاریخ خود روبرو شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی سرقت اطلاعات یک سامانه پرداخت اینترنتی بسیار شناخته شده و پرمشتری در برزیل که گفته می شود سه میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار زیان به بار آورده است، کارشناسان احتمال می دهند که این کشور با یکی از گسترده ترین کلاهبرداری های بانکی در تاریخ خود روبرو شود.

شرکت آمریکایی امنیت انفورماتیک RSA اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد هکرها در برزیل موفق شده اند سامانه پرداخت حضوری و اینترنتی بولتو Boleto را که در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین به ویژه برزیل مورد استفاده قرار می گیرد، هک کنند.

 گزارش این شرکت آمریکایی توجه کارشناسان و متخصصان امنیت سایبری را به خود جلب کرده است. به گفته مسئولان این شرکت، از سال 2012 تا کنون بیش از 192 هزار رایانه به ویروسی آلوده شده که تا کنون بیش از 495 هزار معامله تقلبی ایجاد کرده است.

در این میان سی بانک تحت تاثیر این حمله اینترنتی قرار گرفته و ارزش کلی زیان های به وجود آمده بر اثر این عملیات خرابکارانه اینترنتی بالغ بر سه میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار برآورد شده است.

در این عملیات، یک بدافزار با ایجاد تغییراتی در معاملات اینترنتی، تشخیص معاملات تقلبی و کلاهبرداری ها را برای کاربران و مصرف کنندگانی که از سامانه پرداخت بولتو استفاده می کنند، دشوار می سازد.

بانک ها و موسسات مالی برزیل اعتبارات زیادی به مبارزه با بدافزارهایی از این قبیل اختصاص داده اند و در این راستا تدابیر امنیتی زیادی به کار بسته اند اما به موازات این تلاشها، هکرها نیز بیکار ننشسته اند و به ابداعات خود ادامه داده و برای بدافزار خود نوزده نسخه متفاوت به وجود آورده اند.

 
هکرها در برزیل حتی از فنون گریز پیشرفته  استفاده می کنند که با استفاده از آنها می توانند رد پای بدافزارهای خود را پاک کنند تا قابل شناسایی و ردیابی نباشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −    =  45