۶تیتر مهم علمی در هفته گذشته

در هفته گذشته، اخبار متفاوت و جذابی در حوزه فناوری در خبرگزاری های بین المللی منتشر شدند اما در این میان خبر درگذشت 100نفر از محققان برجسته حوزه ایدز، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اخبار این هفته را تشکیل می داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، در پایان هفته، نشریات و خبرگزاری های برتر دنیا در عرصه فناوری به معرفی برترین و همینطور مهمترین وقایع در این حوزه پرداخته و از اتفاقات مهم یاد می کنند.

مطالب برتر عرصه فناوری در هفته گذشته بدین شرح هستند:

* خشکسالی بی سابقه در کالیفرنیا

کالیفرنیا در سال جاری با خشکسالی استثنایی مواجه شده تا بخش کشاورزی این ایالت با مشکلات جدی دست و پنجه نرم کند. بنا به گزارشات منتشر شده، این خشکسالی هزینه های هنگفتی را در برداشته است. مقامات امریکایی تصمیمات مهمی را برای کاهش مصرف آب در این ایالت اتخاذ کرده اند.

* مرگ تاسف بار محققان در پرواز مالزی

هواپیمای مسافربری ام.اچ.17 که از آمستردام عازم کوالالامپور بود مورد هدف موشک زمین به هوا قرار گرفت تا تمامی مسافران از جمله صد پژوهشگر برتر حوزه ایدز جان خود را از دست بدهند.

* افزایش آمار جهانی مبتلایان به ایدز

آمار مرگ و میر به دلیل بیماری ایدز در سال گذشته (2013) میلادی رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این موضوع در حالی مطرح می شود که حدود 19 میلیون نفر از مبتلایان از ابتلا به این بیماری بی خبر هستند و اطلاعی ندارند.

* بندجفت، یکی از شگفتی های بدن که هنوز تحقیقات کاملی در رابطه با آن انجام نشده است.

*زایمان با گاز خنده؟!

محققان معتقدند به جای استفاده از روش اپیدورال در زایمان که تنها قسمت فوقانی شکم بی حس می شود، می توان به دلیل دردهای بسیار شدید و گاهی خارج از توان مادر از گاز N2O گاز خنده برای تسکین درد و کاهش هیجان مادر استفاده کرد.

* تنها ده درصد از مغز خود استفاده می کنیم!

تاکنون اخبار متفاوت و نه چندان صحیحی در رابطه با مغز شنیده اید که گاهی اوقات رواج چنین ادعاهایی تعجب محققان را برانگیخته است. یکی از ادعاهای دروغین این است که تنها ده درصد از مغز خود استفاده می کنیم که کاملا ناصحیح است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3