چشم‌انداز وضعیت سهام بانک تجارت از زبان معاون مدیر عامل

معاون مدیرعامل بانک تجارت در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، گزارشی از وضعیت مالی و برنامه‌های این بانک در بازار سرمایه کشور ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک تجارت، دکتر رستمی طی گفت‌وگویی در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالانه بانک تجارت با اشاره به روند مثبت خصوصی شدن بانک تجارت طی چهار سال گذشته اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت مالی بانک تجارت در پایان سال مالی 1392 بسیار مثبت بوده است. EPS بانک به طور کامل محقق شده و تعدیل مناسب EPS نیز لحاظ شده است و صورت‌های مالی ما نیز نشان از استحکام ذخایر و وضعیت مالی بانک دارد. با تصویب افزایش سرمایه 162 درصدی در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک در اسفندماه سال گذشته به میزان 28200 میلیارد ریال، نسبت کفایت سرمایه بانک در انطباق با حدود مقرر در استانداردهای بین‌المللی افزایش یافته که این به معنی افزایش توان بانک در اعطای تسهیلات و توسعه سهم بازار است. ضمن اینکه این افزایش سرمایه ظرفیت توسعه فعالیت‌های بانک را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری عملیات بانک وجود دارد، می‌توانیم بگوییم که سهامداران می‌توانند مطمئن باشند که روند مثبت و موثر بانک تجارت در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت. 
وی با اشاره به کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای چهارمین سال متوالی توسط بانک تجارت خاطرنشان کرد: در سال مالی 1392 برای نخستین بار شاهد تهیه صورت‌های مالی تلفیقی در بانک تجارت بودیم که این مهم در ادامه توسعه زیرساخت‌های IT و استفاده از استانداردهای بالا در حوزه مالی بانک است. 
معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و نیز افتتاح نخستین شعبه تخصصی ارائه خدمات بورسی کشور توسط این بانک در بهمن‌ماه اظهار کرد: تسهیل مکانیزم‌های دریافت و پرداخت برای نهادهای بازار سرمایه و افزایش سطح اطمینان در معاملات این بازار، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که با اجرای تفاهم‌نامه محقق می‌شود و با عقد این قرارداد همکاری، گام بزرگی در جهت رفع مشکل تامین منابع شرکت‌های کارگزاری برداشته شده است. 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  +    =  90