هشدار به گوگل و اپل: سر بچه‌ها کلاه نگذارید

پس از هشدارهای مقامات رگولاتوری در آمریکا، اروپاییان هم به گوگل و اپل اخطار کردند که باید جلوی خریدهای غیرقانونی بچه‌ها در زمان استفاده از برنامه‌های همراه به ظاهر رایگان را بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از فارس: پس از هشدارهای مقامات رگولاتوری در آمریکا، اروپاییان هم به گوگل و اپل اخطار کردند که باید جلوی خریدهای غیرقانونی بچه‌ها در زمان استفاده از برنامه‌های همراه به ظاهر رایگان را بگیرند.

به نقل از اینفورمیشن ویک، نیون میمکا، کمیسیونر سیاست گذاری مشتریان کمیسیون اروپا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌های این کمیسیون برای جلوگیری از پرداخت پول توسط بچه‌ها در زمان استفاده از برنامه‌های همراه و به خصوص بازی‌های همراه به نتایج خوبی رسیده ولی باید تلاش شود از آنها بهتر حفاظت شود.

این بازی ها که بر روی گوشی های اندروید گوگل و اپل عرضه می‌شوند، اگر چه به ظاهر رایگان هستند، اما بچه‌ها در زمان اجرای آنها اقلام مختلفی را برای پیشبرد بازی خریداری می کنند که این امر هزینه‌های زیادی را به والدین تحمیل می کند. البته بچه ها به علت ناآگاهی و سن و سال کم متوجه این امر نمی‌شوند.

کمیسیون اروپا به گوگل دستور داده عنوان رایگان را از بازی‌هایی که در جریان اجرای آنها هزینه هایی به کاربران تحمیل می شود، حذف کند و اپل نیز قرار است به زودی دستور مشابهی را برای فروشگاه آنلاین برنامه‌های همراه خود دریافت کند. همچنین قرار است هر دو شرکت قبل از انجام خریدهای مالی در حین اجرای برنامه‌های همراه به کاربران در این زمینه هشدار دهند. البته دو شرکت هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  8