بهای نفت از ۱۰۳ دلار گذشت

با ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و ناارامی ها در اوکراین، روز سه شنبه بهای نفت در بازارهای آمریکا و اروپا افزایش یافت و به ترتیب به بیش از 103 و 108 دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عصر روز سه شنبه بهای هر بشکه نفت برای تحویل در ماه اوت (مرداد – شهریور) در بازار نیویورک 15 سنت افزایش یافت و به 103 دلار رسید و

نفت برنت نیز در بازار لندن با 43 سنت کاهش بشکه ای حدود 108 دلار و 11 سنت معامله شد.

در حالی که ناآرامی ها در اوکراین به عنوان یکی از گذرگاه های انرژی به اروپا، کاهش نیافته است، ادامه جنگ در غزه بر احتمال اخلال در بازار عرضه نفت در خاورمیانه می افزاید.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ذخیره انبارهای نفت این کشور، 7.5 میلیون بشکه کاهش یافته و به 375 میلیون بشکه رسیده است.

افزایش تولید و اشتغال در کشورهای صنعتی سبب افزایش بهای نفت می شود.

چین نیز روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، 7.5 درصد رشد داشته که این مقدار یک دهم درصد بیشتر از سه ماهه نخست سال جاری است.

خبرهای مربوط به تنش های سیاسی و امنیتی در اوکراین و نوار غزه سبب افزایش بهای نفت شده بود اما از آنجایی که پیش بینی ها مبنی بر اخلال در عرضه نفت محقق نشد، این عامل، تاثیر خود بر بازار نفت را از دست داد. بهای نفت خام در 20 ژوئن امسال (30 خرداد) رکورد شکست و در بازار نیویورک به 107 دلار و 26 سنت رسید.

امروز (سه شنبه) در بازار نیویورک هر گالن (3.78 لیتر) بنزین به بهای 2 دلار و 88 سنت معامله شد و بهای هر گالن نفت سفید برای گرمایش نیز روی 2 دلار و 88 سنت ثابت ماند.

گاز طبیعی هم با 5 سنت کاهش قیمت، به بهای 3 دلار و 80 سنت برای هر یک هزار فوت مکعب فروخته شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1