افزایش سقف برداشت از خودپردازها منطقی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اقدام بانک‌ها برای افزایش سقف برداشت از دستگاه خودپرداز را منطقی و در راستای مشتری‌مداری دانست و گفت: می‌توان به جای افزایش سقف برداشت به فکر رشد سیستم بانکداری الکترونیک بود، در این صورت تقاضا برای وجه نقد کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،امید کریمیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت در رابطه با اقدام بانک‌ها برای افزایش مبلغ قابل‌برداشت از خودپردازها گفت: کاهش ارزش پول ملی باعث شده که مبلغ 200 هزار تومان در روز برای بسیاری از خریدها ناچیز باشد.

نماینده مردم مریوان و سردآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: از این رو بانک‌ها برای حفظ مشتری و افزایش رضایتمندی آنها سقف برداشت را افزایش داده‌اند که این موضوع با توجه به نیازهای کنونی امری طبیعی تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش برداشت از خودپردازها احتمال ارتکاب جرب و کیف‌قاپی را افزایش نمی‌دهد، گفت: برداشت 400 یا 500 هزار تومان با توجه به کاهش ارزش پول ملی رقم چشمگیری نیست، از طرفی برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی باید به فکر مبارزه با جرائم بود.

وی همچنین در واکنش به اینکه بانک‌ها بر خلاف دستورالعمل بانک مرکزی اقدام کرده‌اند، بیان کرد: به هر حال لازم است بانک مرکزی در این مورد بازنگری داشته باشد؛ چراکه بانک‌ها با توجه به خواسته مشتریان اقدام به افزایش سقف برداشت کرده‌اند و بانک مرکزی هم باید با درک این موضوع به فکر بازنگری در رقم پرداختی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: راهکار دیگر نیز رشد سیستم بانکداری الکترونیک است، در این صورت تقاضا برای وجه نقد کاهش یافته و مردم می‌توانند خرید خود را از طریق پایانه‌های فروشگاهی انجام دهند، اما این در صورتی است که خدمات بانکداری الکترونیک در سراسر کشور و به راحتی قابل ‌دسترسی باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =