میلیون‏ها ابزار تقلبی در کمین دستگاه‏های اندرویدی

مرکز Trend Micro بررسی کرد;

جی‏دی شری مدیر مرکز فناوری و راهکارهای Trend Micro در این خصوص گفت: «ما دست‏کم برای پنج سال گذشته ابزارهای تقلبی موبایلی را بررسی کردیم و در پایان متوجه شدیم که پتانسیل بارگذاری این ابزارها برای همه افراد وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رایورز ابزارهای موبایلی تقلبی با ظاهر معمولی خود را نمایش می‏دهند و در واقع برای سرقت اطلاعات شخصی شما ساخته شده‏اند و این طور که نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز Trend Micro نشان می‏دهد، این ابزار به‌طور عمده دستگاه‏های اندرویدی را هدف می‏گیرند.

مرکز Trend Micro در مطالعه جدید خود 50 ابزار رایگان برتر در فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل را که بیشترین تعداد بارگذاری مربوط به آنها می‏شد، بررسی و سپس جست‏وجو کرد تا متوجه شود که آیا نسخه جعلی این نرم‏افزارها با همین اسم در فروشگاه اینترنتی گوگل وجود دارد یا خیر.

در پایان این بررسی مشخص شد برای 77 درصد ابزارهای کاربردی موبایلی نسخه جعلی هم وجود دارد تا کاربران به اشتباه آنها را روی دستگاه خود بارگذاری کنند.

ابزارهای تقلبی در بیشتر مواقع ظاهری شبیه ابزار اصلی دارند و قابلیت‏ها و کاربردهای کاملا مشابه ارائه می‏دهند و در اصل بدون اطلاع کاربر داده‏های شخصی و اطلاعات حیاتی او را سرقت می‏کنند و به دست هکرها می‏رسانند. «جی‏دی شری» (JD Sherry) مدیر مرکز فناوری و راهکارهای Trend Micro در این خصوص گفت: «ما دست‏کم برای پنج سال گذشته ابزارهای تقلبی موبایلی را بررسی کردیم و در پایان متوجه شدیم که پتانسیل بارگذاری این ابزارها برای همه افراد وجود دارد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  80  =  87