طلای جهانی به ۱۲۹۵ دلار در هر اونس رسید

در حالی که آمارهای قوی از اقتصاد جهان، جذابیت فلز زرد برای سرمایه گذاران را کاهش داده است، قیمت طلا در معاملات امروز هم کاهش یافت و به 1295 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در حالی که آمارهای قوی از اقتصاد جهان، جذابیت فلز زرد برای سرمایه گذاران را کاهش داده است، قیمت طلا امروز کاهش قابل توجه جلسه قبل را حفظ کرد تا در نزدیکی پایین ترین قیمت 5 هفته اخیر معامله شود.
کاهش قیمت طلا به رغم ادامه تنش ها در خاورمیانه و اوکراین در کوتاه مدت نشانه خوبی برای قیمت ها نیست، به خصوص از این جهت که هم اکنون تقاضای فیزیکی در آسیا ضعیف است.
قیمت هر اونس طلا پس از کاهش نزدیک به یک درصدی در روز پنجشنبه، امروز حدود یک دلار کاهش یافت و به 1295 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در جلسه گذشته تا 1287 دلار و 46 سنت کاهش یافت که پایین ترین رقم از 19 ژوئن تاکنون بود.
قیمت طلا در این هفته 1.4 کاهش یافته است. قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم نیز در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفته است. میزان کاهش قیمت طلا طی یک ماه گذشته نیز 24 دلار بوده است.
پس از آنکه آمارها در روز پنجشنبه نشان داد که هفته گذشته تعداد آمریکایی های خواهان دریافت مزایای بیکاری به پایین ترین میزان در حدود 8 سال و نیم گذشته رسیده است، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت.
در چین، فعالیت های کارخانه ای در ماه جولای با سریعترین نرخ رشد در 18 ماه گذشته گسترش یافته و موجب افزایش شاخص ها در بازارهای بورس جهان شده است.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «آمارهای مثبت اقتصادی موجب تضعیف قیمت ها در بازار طلا می شود، زیرا دارایی های با ریسک بالا با اقبال سرمایه گذاران مواجه می شود و جذابیت بازار طلا کاهش می یابد.»
همزمان با ادامه حملات به غزه و تدوام تنش ها بین غرب و مسکو بر سر اوکراین، قیمت طلا در اکثر روزهای هفته جاری در بالای 1300 دلار باقی مانده بود.
اما آمارهای مثبت اقتصادی به این روند لطمه زد، به طوری که اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز پنجشنبه شاهد کاهش 3.6 تنی دارایی ای خود بود که بیشترین کاهش یک روزه در بیش از یک ماه اخیر بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −  87  =