ژاپن تحریم های تازه علیه روسیه وضع می کند

توکیو روز دوشنبه به خاطر آنچه نقش مسکو در ادامه ناآرامی های اوکراین دانست، اعلام کرد که تحریم های تازه ای علیه روسیه وضع می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، دارایی گروه ها یا کسانی که به طور مستقیم در جدایی ˈکریمهˈ از اوکراین یا در شورش های شرق این کشور نقش دارند، در ژاپن مسدود خواهد شد.

یوشیهیده سوگا وزیر ارشد دولت ژاپن، گفت: ژاپن از تصمیم بانک توسعه و سازندگی اروپا مبنی بر پرهیز از سرمایه گذاری های جدید در روسیه و محدود کردن واردات کالاهای ساخت ˈکریمهˈ پشتیبانی می کند.

وزارت خارجه ژاپن آغاز تحریم های جدید را موکول به تصویب هیات وزیران دانست.

سوگا به نقش جدایی طلبان هوادار روسیه در سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی اشاره کرد و گفت: با وجود درخواست های جامعه بین المللی، وضعیت در اوکراین بهتر نشده است. ژاپن امیدوار است اوضاع هرچه سریع تر به حال طبیعی بازگردد و با توجه به اینکه همکاری شورشیان اوکراین در بررسی های مربوط به سقوط هواپیمای مالزی ضروری است، مسکو از نفوذ خود بر آنان استفاده کند.

وزیر ارشد دولت ژاپن درباره احتمال تغییر سفر ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، که قرار بود اواخر سال جاری میلادی به توکیو برود، گفت در این باره هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  50