زوکربرگ پولدارتر از رئیس گوگل

مارک زوکربرگ رییس فیس بوک به لحاظ درآمد بالاتر از افرادی نظیر روسای شرکت گوگل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از بلومبرگ، فیس بوک درآمد خود در سه ماه دوم 2014 را منتشر کرد که بر این اساس، درآمد این شبکه اجتماعی نه تنها از انتظارات وال استریت (بورس آمریکا) بالاتر بوده، بلکه ارزش آن بیشتر از شرکتهایی چون AT&T شده است. اکنون زوکربرگ از افرادی چون لری پیج و سرگئی برین موسسان گوگل ثروتمندتر شناخته می‌شود.

بلومبرگ افزود: زوکربرگ در سه ماهه دوم امسال یک میلیارد و 600 میلیون دلار به دارایی‌های خود افزوده است. این به معنی اینست که وی در سن 30 سالگی با ثروت خالص 33 میلیارد و 300 میلیون دلار بالاتر از افرادی چون سرگئی برین 40 ساله و لری پیج 41 ساله قرار دارد. همچنین ثروت خالص وی از جف بزوس 50 ساله رییس اجرایی آمازون بالاتر است. شرکت آمازون اخیرا با بزرگترین ضرر و زیان سه ماهه خود از سال 2012 مواجه شده است.

در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، زوکربرگ در رده شانزدهم قرار دارد و پس از وی لری پیج و برین در رده‌های 17 و 18 قرار دارند.

در این فهرست همچنان بیل گیتس با ثروت معادل 84 میلیارد و 700 میلیون دلار در رده اول است و ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود و پس از وی کارلوس اسلیم مکزیکی با 78 میلیارد و 800 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفته است.

نکته جالب توجه اینجاست که آمار مثبت فیس بوک از تجارت تبلیغات موبایل ناشی می‌شود که بیش از دو برابر شده است. فیس بوک پیشتر به ناتوانی در استفاده از ظرفیت موبایل متهم می‌شد/.

تازه‌ترین آمار درآمدها نشان می‌دهد که درآمد فیس بوک از تبلیغات موبایلی نسبت به سال گذشته 151 درصد رشد داشته و اکنون 62 درصد مجموع درآمد دو میلیارد و 910 میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته از تبلیغات موبایلی حاصل شده است.

ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  6