۵۰تا ۶۰ درصد موبایل‌های بالای ۴۰۰ هزار تومان قاچاق است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن‌همراه گفت: 50 تا 60درصد گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار که بالای 400هزار تومان قیمت دارد قاچاق است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن‌همراه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در حال حاضر تعرفه گمرکی واردات گوشی تلفن همراه 6 درصد است و وارد کنندگان علاوه بر این هشت درصد نیز مالیات بر ارزش بر افزوده پرداخت می‌کنند بنابراین واردات گوشی‌های بالای 400هزار تومان برای آن‌ها به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه علاوه بر تعرفه و مالیات، واردکنندگان چهار درصد هزینه‌های دیگری نیز دارند افزود: وارد کنندگان گوشی تلفن همراه باید در مجموع 18درصد هزینه پرداخت کنند که طبیعی است ورود گوشی با این میزان هزینه برای گوشی های بالای 400هزار تومان سودی نخواهد داشت.

درستی تاکید کرد: بارها تقاضای حذف 6درصدی تعرفه گمرکی را ارائه داده ایم که با حذف این تعرفه سهم دولت نیز افزایش خواهد یافت و این موضوع به نفع دولت،وارد کنندگان و در نهایت مصرف کنندگان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن‌همراه تاکید کرد: با حذف تعرفه گمرکی جلوی قاچاق گرفته شده و از ورود گوشی های غیر استاندارد نیز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1900 نوع گوشی تلفن همراه در دنیا وجود دارد که لحظه به لحظه نیازهای نرم‌افزاری آن به روز می‌شود و در این راه سهم تولید داخل تک رقمی است بیان کرد: در حال حاضر نواقصی در بخش خدمات و سرویس‌دهی حوزه موبایل در کشور وجود دارد که باید ساختار سنتی آن تغییر کرده و این حوزه به علم روز مجهز شود.

درستی یادآور شد: تلفن‌هایی که قیمتشان تا مرز 500 هزار تومان است 80 درصد نیاز بازار را تأمین می‌کند ولی 20 درصد مابقی مربوط به تلفن‌های بالای این رقم است که گردش مالی آنها با 80 درصد گوشی‌های دیگر برابری می‌کند و بیشترین قاچاق در این حوزه اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −    =  34