ابراز خرسندی ظریف از آغاز همکاری تزانزیتی تهران- مسقط

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «فهد بن محمود» معاون نخست وزیر عمان، روابط تهران – مسقط را نمونه ای از ارتباطات بسیار خوب و همسایگی در منطقه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا، اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه اعلام کرد: وزرای خارجه جمهوی اسلامی ایران، ترکمنستان و ازبکستان به همراه وزیر خارجه عمان با «فهد بن محمود» معاون نخست وزیر عمان دیدار و از برگزاری نشست ترانزیتی مسقط و آغاز اجرای این موافقتنامه ابراز خرسندی کردند.

ظریف در این دیدار برای سلطان قابوس پادشان عمان آرزوی سلامتی و از میزبانی شایسته دولت عمان قدردانی کرد و از اینکه با اجرای موافقتنامه تـرانزیتی امکان ارتباط خلیج فـارس و آسیـای میـانه از طریق جمهوری اسلامی ایران برقرار می شود، ابراز خرسندی کرد.

«سلطان قابوس بن سعید» پادشاه عمان در حال حاضر برای مداوا در خارج از عمان بسر می برد که فهد بن محمود در زمان حضور نداشتن سلطان قابوس، اداره کشور پادشاهی عمان را برعهده دارد.

فهدبن محمود معاون نخست وزیر در این دیدار با ابراز خوشحالی از امضای موافقتنامه ترانزیتی و اینکه از این طریق امکان گسترش همکاری های حوزه خلیج فارس با آسیای میانه ایجاد می شود، تاکید کرد: این اقدام به نفع همه کشورهای منطقه بوده و با پیوستن سایر کشورها امکان گسترش آن وجود دارد.

ظریف روز گذشته برای شرکت در نشست چهارجانبه همکاری های ترانزیتی ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان به مسقط پایتخت عمان سفر کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2