روسیه، مونته نگرو را تحریم می کند

مونته نگرو که از تصمصم کشورهای اتحادیه اروپا مبنی اعمال تحریم بر علیه روسیه حمایت کرده است در معرض ممنوعیت واردات روسیه از کشورهای اروپایی در برخی از تولیدات کشاورزی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا از رسانه های صربستان، وزارت امور خارجه و ائتلاف اروپایی مونته نگرو در این رابطه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حکومت پودگوریستا احتمالا به تصمیم دولت روسیه واکنش نشان خواهد داد.

روزنامه «دان» چاپ پودگوریتسا در این مورد نوشت که دستور مبنی بر اقدامات خاص اقتصادی که رسما از کرملین اعلام شده از طرف ولادمیر پوتین رییس جمهوری فدرال روسیه امضا شده است.

این نشریه در گزارش خود نوشت که اعمال تحریم روسیه مبنی بر ممنوعیت واردات برخی از تولیدات کشاورزی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشورهایی که به تحریم های این اتحادیه بر علیه روسیه ملحق شدند، پاسخ کرملین به اروپا در اعمال تحریم روسیه به خاطر بحران اوکراین است.

دولت مونته نگرو از تصمیم شورای اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت سفر 53 تبعه روسیه و اوکراینی به کشورهای اتحادیه اروپا و خودداری از همکاری با آنها حمایت کرده است.

مونته نگرو در 19مارس سال جاری میلادی همراه با آلبانی در منطقه بالکان غربی از جمله 6 کشور خارج از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود که در تحریم های بروکسل بر علیه روسیه به خاطر بحران ناشی از اوکراین ملحق شد.

به گزارش رسانه های خبری صربستان، سلاونکو ترزیچ سفیر صربستان در مسکو از امکان افزایش صادرات کالا از صربستان به روسیه که می تواند کاهش واردات به روسیه از دیگر کشورها را جبران کند، خبرداد.

گفته شده که صربستان می تواند میوه و سبزیجات تازه بخصوص سیب و آلو و همچنین میوه و سبزیجات یخ زده کنسرو شده و تولیدات گوشتی صادر کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −    =  82