افزایش ۱۱ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

افزایش 11 دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، قیمت طلا تحت فشار نبود خریدار فیزیکی و رشد شاخص ها در وال استریت، روز جمعه کاهش یافت، اما حملات هوایی آمریکا در عراق و تنش ها در خاورمیانه موجب حمایت از قیمت ها شد و قیمت فلز زرد در بالای 1300 دلار باقی ماند.
قیمت طلا در هفته ای که گذشته حدود یک درصد برابر با 11 دلار  افزایش یافت که اولین افزایش هفتگی در 4 هفته اخیر بود.
در معاملات اولیه دیروز، به دلیل انتظار اخباری در مورد بمباران مواضع داعش در عراق توسط آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت. اما پس از آنکه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به رزمایش نظامی خود در نزدیکی مرز با اوکراین پایان داده است، اشتیاق سرمایه گذاران به بازار طلا کاهش یافت. این خبرها، ارزش شاخص سهام اس اند پی 500 را حدود یک درصد افزایش داد.
اوایل امسال، همزمان با افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، قیمت طلا به نزدیکی 1400 دلار رسیده بود.
ادل تالی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به کاهش قیمت های پیاپی طلا، دشوار می توان به علت شدت گرفتن تحولات ژئوپلتیک زیاد ذوق زده شد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.3  درصد کاهش به 1309 دلار و 66 سنت رسید. در معاملات اولیه دیروز، قیمت طلا تا 1322 دلار و 60 سنت افزایش یافت که بالاترین رقم از روز 14 جولای تاکنون بود.
بازار طلا از آمارهایی که نشان از افزایش مجدد بهره وری در فعالیت های غیرکشاورزی آمریکا در سه ماهه دوم سال دارد، تاثیر منفی پذیرفته است. در طی چند هفته گذشته، قیمت طلا نوسان چندانی را شاهد نبوده و در اطراف 1300 دلار در نوسان بوده است، زیرا سرمایه گذاران احتمال می دهند که فدرال رزرو زودتر از پیش بینی ها نرخ بهره را افزایش دهد.
تقاضای فیزیکی نیز به اندازه کافی قوی نبوده تا پس از جهش 3 درصدی قیمت ها در 3 جلسه قبلی، از قیمت طلا حمایت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2