معاون وزیر راه: هواپیمای سقوط کرده مجوز‌های استاندارد پرواز را داشت

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از دعوت از روس‌ها برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده خبر داد و گفت:‌ هواپیمای آنتونف ‌140 که روز گذشته سقوط کرد، مجوز‌های استاندارد پرواز را اخذ کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا، علیرضا جهانگیریان – معاون وزیر راه و شهرسازی – با تشریح جزئیات جلسه امروز کمیته بررسی سانحه هواپیمای آنتونف 140، که با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد، از تعیین کارگرو‌ه‌های 11گانه توسط کمیته بررسی سانحه خبر داد و افزود: در این جلسه که لحظاتی پیش به پایان رسید، در مورد تاریخچه هواپیما و شرکت هواپیمایی سپاهان اطلاعاتی داده شد.

معاون وزیرراه ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز مصوبات هیأت دولت درباره این سانحه و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه این نوع هواپیما فعلا نباید پروازی داشته باشد را ارائه کرد.

جهانگیریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این نوع هواپیما هیچ پروازی نخواهد داشت تا کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمای کشوری نتایج بررسی خود را رسما اعلام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این جلسه در مورد کمیته بررسی سانحه و تعیین اعضا تصمیماتی اتخاذ شد، گفت: براساس آئین نامه بررسی سوانح هوایی قرار شد در جلسه بعدی که همین امروز برگزار می‌شود، اعضای کارگروه های 11 گانه تخصصی تشکیل تعیین شوند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز بر سرعت بخشیدن به بررسی سانحه تاکید شد، افزود: قرار شده ضمن رعایت دقت، نتیجه در اولین فرصت به اطلاع عموم برسد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: جعبه سیاه هواپیما دریافت شده و امکانات بازخوانی آن در داخل و خارج کشور بررسی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طبق ضوابط از نماینده کشور طراح و سازنده هواپیما نیز برای بررسی سانحه دعوت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −  8  =