ارزیابی ظریف از روابط دولت و مجلس

وزیر امورخارجه گفت: امروز روابط قوا صمیمی، دوستانه و جدی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، ضمن مثبت ارزیابی کردن روابط دولت و مجلس، گفت: امروز روابط دولت و مجلس با هدایت رهبر معظم انقلاب که همواره خواهان تبادل سازنده میان قوا بودند را شاهد هستیم.

وی افزود: ما در دو روز گذشته شاهد حضور سازنده روسای قوا بودیم که نمونه‌ای از این همکاری بین روسای قواست.

ظریف تاکید کرد: امروز رابطه‌ای بسیار صمیمی، دوستانه و جدی را در دو روز گذشته بین روسای قوا در این نشست شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه نقش شخص رئیس مجلس و رئیس‌جمهور در تعامل بین قوا برجسته بوده است، گفت: نقش روسای قوا همواره در تعامل آن‌ها مشروط بوده است.

ظریف ادامه داد: با توجه به سابقه آقای دکتر لاریجانی در ریاست صدا و سیما و شورای عالی امنیت ملی، دیدگاه‌ها و نظرات بسیار سازنده و اثربخشی در حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی داشته که امروز باعث افتخار است که ما میزبان وی در این نشست هستیم.

در این نشست علاوه بر ظریف وزیر امورخارجه، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه، عباس عراقچی و تخت‌ روانچی از اعضای ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای، امیر عبداللهیان معاون آفریقایی و عربی وزارت خارجه، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس و حجـت‌الاسلام وحید احمدی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس نیز حضور داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  14