هشدار مرکل نسبت به قطع تعامل با روسیه

صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) نسبت به قطع روابط با دولت ولادیمیر پوتین به سبب بحران اوکراین هشدار داد و از وی خواست تا در پایان دادن به این بحران به ایفا نقش بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ با یک روزنامه آلمانی تاکید کرد که به سختی تلاش می‌کند تا خطوط ارتباط با پوتین را به رغم تصمیم اخیر اتحادیه اروپا به منظور اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، باز نگه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکل افزود: با همه این احوال به منظور برقراری روابط سازنده تنها اقدام یک طرف کافی نیست. من همواره خواهان همکاری سازنده با روسیه بوده‌ام و در آینده نیز به این کار ادامه خواهم داد اما باید بگویم مساله الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را نخواهم پذیرفت.

وی تاکید کرد: این اتفاق نظر اساسی وجود دارد و ما اروپایی‌ها به تمامیت ارضی کشورهایمان احترام گذاشته و به طور یکجانبه مرزها را تغییر نمی‌دهیم.

مرکل عنوان کرد: اگر چنین الحاقی که ناقض قوانین بین‌الملی است قرار باشد که تبدیل به یک ابزار سیاسی شده و بدون چالش پذیرفته شود همه آنچیزی که به ما اجازه داده که نیم قرن در صلح و سعادت زندگی کنیم، به خطر می‌افتد.

وی افزود: به همین دلیل است که ما اقدامات روسیه را نمی‌پذیریم.

آنگلا مرکل که تسلط خوبی بر زبان روسیه دارد بارها با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مکالمه تلفنی داشته و از او خواهان احترام به تمامیت ارضی اوکراین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  3