ایزدی ها: داعش با داس ما را می کشد!

خبرنگار شبکه ˈفرانس 24ˈ در شمال کردستان عراق گزارش داد که صدها مهاجر ایزدی از ترس کشته شدن با داس به دست گروهک تروریستی داعش به سمت مرزهای سوریه در حال فرار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،خبرنگار شبکه ˈفرانس 24ˈ در شمال کردستان عراق گزارش داد که صدها مهاجر ایزدی از ترس کشته شدن با داس به دست گروهک تروریستی داعش به سمت مرزهای سوریه در حال فرار هستند.

شاهدان عینی افزودند: گروهک تروریستی داعش بیشتر زنان ودختران را ربوده ومردان را با داس گردن زده است.

صدها مهاجرایزدی در حال فرار به شمال کردستان عراق، سازمان های بین المللی را متهم به اهمال ونادیده گرفتن جنایت های داعش کردند وگفتند: ما نه نان داریم ، نه آب ونه امنیت داریم.

بر اساس این گزارش، ایزدی ها وحشت زده از تروریست های داعش درحال فرارهستند و بیشتر زنان ودختران آنها توسط داعش ربوده و مردانشان نیز با داس کشته و یا دست وپا قطع شده هستند.

سوریه که خود صحنه درگیری مسلحانه نیروهای ارتش و تروریست هاست به پناهگاه ایزدی ها تبدیل شده است.

یزیدیان، ایزدی ها یا ایزدیان اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق ،سوریه ،جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند. ایزدیان به گویش خاصی از زبان کردی صحبت می کنند. آیین شان آمیزه ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی. یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تاثیر گذاشته است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3