شهروندان از فروشگاه‌های داری نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند

هشدار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری ناجا، در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیکی، اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه‌های الکترونیکی را آغاز کرده است لذا حتماً از فروشگاهایی که دارای این نماد هستند خرید کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس فتا ،اظهار داشت: چندی پیش پرونده‌ای تحت عنوان کلاهبرداری رایانه ای در دادسرای رسیدگی به جرایم اینترنتی تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی بنا به دستور مقام قضایی به این پلیس واصل و در دستور کار مأموران پلیس سایبری پایتخت قرار گرفت.

وی افزود:مأموران در اولین گام از رسیدگی به پرونده ضمن دعوت از شاکی در تحقیق از وی دریافتند شاکی جهت خرید یک دستگاه یوک خلبانی به یکی از سایت های مجازی رجوع و پس ازتحویل کالا مبلغ 395000 تومان به صورت دستی به آورنده کالا پرداخت نموده اما بعد از گذشت چندروز متوجه تقلبی بودن کالا شده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی و انجام استعلامات لازم متهم که "عرفان" نام داشت و مدیر سایت مذکور بود شناسایی و با دستور مرجع قضائی نامبرده به پلیس فتا تهران بزرگ احضار و تحت بازجویی‌های پلیسی قرر گرفت.

کاکوان با بیان اینکه متهم در اداره پلیس در تحقیقات بعمل آمده به جرم خود معترف و انگیزه ارتکاب جرم را کسب منفعت مالی اعلام نمود،اظهارداشت: متهم به همراه پرونده به دادسرا فرستاده شد که از سوی مرجع قضائی برای نامبرده قرار تأمین مناسب صادر گردید.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد:شهروندان باید به این نکته توجه کنند، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ومعدن و تجارت  با همکاری ناجا، در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیکی، اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه‌های الکترونیکی را آغاز کرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید خود را انجام دهند لذا حتماً از فروشگاهایی که دارای این نماد هستند خرید کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  12